fallback

Great Wall пуска в продажба своя първи водороден автомобил тази година

Китайският концерн планира да използва водородните си модели по време на зимните Олимпийски игри в азиатската страна догодина

22:04 | 29.03.21 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-големият производител на SUV автомобили в Китай Great Wall Motor Co. планира да пусне в продажба първия си водороден кросоувър тази година, съобщава Bloomberg.

Компанията също така ще използва своите водородни автомобили по време на зимните Олимпийски игри в Китай догодина, заяви Джан Тиеню, ръководител на FTXT Energy Technology Co., дъщерно дружество на Great Wall.

Great Wall е инвестирала 2 млрд. юана (305 млн. долара) през последните пет години за разработване на технологии, свързани с водородната енергия, които могат да се използват при превозните средства, както и за морския и железопътен транспорт, посочва Джан.

Основателят на концерна Вей Дзиендзюн посочи, че Great Wall ще инвестира още 3 млрд. юана през следващите три години, като планира да стане една от трите най-големи компании за водородни превозни средства до 2025 г. 

„Развитието на свързаната с водорода индустрия ще продължи толкова бързо, колкото напредъка при електрическите превозни средства“, изтъква Вей.

Great Wall увеличава разходите, за да се превърне от традиционна компания за превозни средства в дружество за мобилност с фокус върху технологиите. През юли концернът представи своята марка Smart Coffee, определяйки я като „цифров двигател“ на своя преход.

Миналият месец компанията заяви, че ще работи с базираната в Пекин Horizon Robotics Inc. за разработване на интелигентни технологии за шофиране, включително на системи за самоуправление.

Китай, най-големият автомобилен пазар в света, насърчава развитието на автомобилите, камионите и автобусите, задвижвани с водород, като правителството предлага да възнагради онези градове, които постигат целите по отношение на тези технологии. В своя 15-годишен план за мащабно разполагане на превозни средства, използващи нов вид енергия, публикуван през ноември 2020 г., Държавният съвет на Китай заяви, че страната ще се съсредоточи върху изграждането на вериги на доставка на горивни клетки и разработването на камиони и автобуси, задвижвани с водород. Президентът Си Дзинпин през септември определи 2030 г. като краен срок за Китай да започне да намалява въглеродните емисии.

Ръководителят на глобалния лидер при електрическите превозни средства Tesla Илон Мъск отхвърли технологията, определяйки водородните автомобили като „умопомрачително глупави“. По-рано този месец той заяви, че е голям почитател на слънчевата и вятърната енергия, съчетани със стационарни съоръжения за съхранение на енергия, като в същото време транспортът бъде напълно електрифициран с изключение на ракетите.

Водородът е по-чист източник на енергия от течните изкопаеми горива и не изисква масивна батерия или скъпи литиеви компоненти, които трябва да бъдат рециклирани. Производството му обаче е съпроводено от високи разходи както по отношение на въглеродните емисии, така и в долари.

Китай се стреми да има 1 млн. водородни превозни средства по своите пътища в рамките на едно десетилетие и инвестира стотици милиони юана, за да субсидира подобни проекти и да стимулира научноизследователската и развойна дейност.

Най-големите производители на автомобили в страната ускоряват своите разработки за по-екологични автомобили.

SAIC Motor Corp., най-големият китайски автомобилен производител, заяви миналата година, че планира да извоюва 10% от китайския пазар на водородни превозни средства до 2025 г. Компанията ще добави най-малко 10 водородни модела през следващите пет години.

Тепърва прохождащият пазар на водородни превозни средства е доминиран в световен мащаб от компании като японската Toyota Motor Corp. и канадската Ballard Power Systems Inc.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:51 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още