fallback

Lyft продава бизнеса си за автономни коли на Toyota за 550 млн. долара

Компаниите от бранша се ангажираха да намалят скъпите си начинания, тъй като здравната криза смаза основната им дейност

09:54 | 27.04.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Lyft Inc. продава подразделението си за автономни превозни средства на Toyota Motor Corp. за 550 милиона долара, което ще помогне на компанията да генерира печалба по-рано от очакваното.

„Ако приемем, че трансакцията приключи в очаквания срок и възстановяването продължава, ние сме уверени, че можем да постигнем коригирана рентабилност на EBITDA през третото тримесечие на тази година“, заяви съоснователят на Lyft и президент Джон Цимер в изготвено изявление, с което обявява сделката, предвидена да приключи през третото тримесечие.

Woven Planet Holdings, дъщерно дружество на Toyota, фокусирано върху автономни технологии, ще плати 200 млн. долара предварително като част от сделката, каза Lyft в понеделник. Останалите 350 млн. долара ще бъдат изплатени в брой в рамките на петгодишен период, предава Bloomberg.

Оттеглянето на Lyft от бизнеса с изграждането на самоуправляващи се автомобили следва решението на Uber Technologies Inc. да разпусне дивизията си за автономно управление в края на миналата година. Компаниите, които губят пари, „ремонтираха“ бизнеса си по време на пандемията на коронавируса и се ангажираха да намалят скъпите си начинания, тъй като здравната криза смаза основните им дейности.

Lyft заяви, че продажбата ще му помогне да спести 100 милиона долара от оперативни разходи, ускорявайки пътя на компанията към рентабилност. Концернът заяви, че сега очаква да стане печеливш на коригирана основа преди лихви, данъци и амортизация през третото тримесечие. Преди това се очакваше той да достигне този етап през четвъртото тримесечие, заедно с Uber.

Книжата поскъпнаха с почти 3% в следборсовата сесия

И двете компании похарчиха сериозни средства, за да се разширят през последните години в области извън пределите на споделените пътувания, подхранвани от инвеститори, които подкрепиха техните широки амбиции. Но ентусиазмът отслабна, тъй като те натрупаха загуби за милиарди долари по пътя си. Пандемията нанесе последния удар, принуждавайки компаниите да ограничат скъпите нови залози.

През 2018 г. Toyota инвестира около 500 милиона долара в Uber като част от споразумението на компаниите да работят съвместно върху разработването на автономни превозни средства. Стартъпът Aurora Innovation Inc. закупи поделението на Uber за автономна технология през декември и обяви няколко месеца по-късно, че си партнира с Toyota и доставчика Denso Corp. за разработване на превозни средства за мрежи за споделени пътувания с автономни автомобили.

Изпълнителният директор на Lyft Цимер заяви, че индустрията става реалистична: позволява на производителите на автомобили да разработят основната технология, докато технологичните компании помагат в свързването им с пътници. Lyft ще създаде екип от около 20 служители, които да сключват такива партньорства и да разполага самоуправляващи се автомобили в мрежите в бъдеще. Woven ще „подслони“ 300-те служители, които са работили в подразделението на Lyft. Очаква се сделката да бъде приключена през третото тримесечие след одобрение от регулаторите. 

В интервю за Bloomberg Television Цимер каза, че сделката представлява Lyft „удвояване“ на частта от стратегията за автономното шофиране. „Това ни позволява да работим с множество партньори, да внесем най-добрата и безопасна технология в платформата за нашите клиенти и да се съсредоточим върху клиентското преживяване и пазарните технологии“, каза той.

Продажбата се случва в момент, в който търсенето на услугите на Lyft се възвръща, след като пандемията съкрати приходите. Блокиранията бяха особено тежки за Lyft, който работи само в Северна Америка, и за разлика от по-големия си конкурент Uber няма бизнеси като доставка на храна, за да компенсира загубите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:23 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още