Според анализаторите, които наблюдават тенденциите в глобалната индустрия, недостигът на полупроводниците ще се задържи за известно време.
Днес чиповете се използват в производството на всичко - от игралните конзоли като PlayStation 5 и четките за зъби до пералните и будилниците. Няма какво да се направи, за да се заобиколи недостига - това е мащабен проблем, който не показва признаци на облекчаване, което някои наблюдатели дори измислиха интересно име на кризата - „чипагедон“.
Глен О’Донъл, вицепрезидент в консултантската фирма Forrester, смята, че недостигът може да продължи до 2023 г., пише CNBC.
„Тъй като търсенето ще остане силно, а предлагането ще продължи да е ограничено, очакваме този недостиг да се задържи до 2022 г., дори до 2023 г.“, пише той в своя публикация.
О’Донъл очаква търсенето на персонални компютри, които съдържат едни от най-модерните чипове, произвеждани в момента, да „се забави малко“ през следващата година, но „не много“.
Междувременно той прогнозира, че центровете за данни ще купуват повече чипове през следващата година след определената от него „мрачна 2020 г.“.
„Съчетайте това с неудържимото желание да инструментирате всичко, заедно с непрекъснатия растеж в облачните изчисления и добива на криптовалути, и няма как да очакваме нещо друго освен бум на търсенето на чипове“, коментира О’Донъл.
Междувременно Патрик Армстронг, главен изпълнителен директор на Plurimi Investment Managers, смята, че недостигът на чипове ще продължи 18 месеца. „Тук не става въпрос само за автомобили. Тук са и телефоните, интернет. Сега има толкова много стоки, които се нуждаят от много повече чипове, отколкото в миналото “, посочва Армстронг
И все пак автомобилната индустрия изпитва най-големи затруднения от недостига на полупроводници.
Най-големият производител на чипове в света, Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC), заяви по-рано този месец, че ще може да покрие търсенето на автомобилните компании до юни. Армстронг обаче смята, че това е твърде амбициозно.
„Ако слушате Ford, BMW, Volkswagen, всички те подчертаха, че имат сериозни проблеми с доставките и не могат да получат чиповете, необходими за производството на нови автомобили“, изтъква още Армстронг.
Според консултантската фирма Gartner недостигът ще продължи през 2021 г., добавяйки, че проблемът засяга всички видове чипове и че цените на тези компоненти ще растат.
Анализаторът на Gartner Алън Пристли заяви пред CNBC, че ситуацията може да се подобри за някои сектори през следващите шест месеца, но че ефектът ще се задържи през 2022 г.


Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове