Великобритания води преговори с шест компании за изграждането на огромни заводи (gigafactories) за производството на батерии за електромобили, пише Financial Times, позовавайки се на източници, запознати с дискусиите.
Ford Motor, Nissan Motor, LG Corp, Samsung и стартъпите Britishvolt и InoBat Auto водят преговори с британското правителство или с местните власти за локации за потенциалните заводи, както и за финансова подкрепа.
Планът на британското правителство да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови коли до 2030 г. и на хибриди до 2035 г. ще изисква заводите в страната да се насочат към производството на електромобили.
Властите твърдят, че „за да подкрепи прехода на автомобилния сектор към електрически превозни средства“, правителството е „решено да осигури огромни фабрики и продължава да работи в тясно сътрудничество с инвеститорите и производителите на превозни средства за напредък в плановете за масово производство на батерии във Великобритания“.
Вее има 38 планирани такива фабрики в Европа според зелената лобистка група Transport & Environment, като само проектът на Britishvolt от разкритите е във Великобритания, допълва изданието.
По време на ранните преговори с британското правителство Ford е посочила, че проучва производството на батерии в Обединеното кралство, с идеята те след това да бъдат изпращани в Турция за планираната електрическа версия на нейния ван Transit.
Ford може да прави части от батерийни модули във Великобритания, преди да ги изпраща в Турция за окончателна работа и монтаж.
Резултатът от преговорите на Nissan с правителството за изграждането на завод за батерии в Съндърланд зависи от разходите за енергия, пише Financial Times.
LG и Samsung са в ранни преговори с властите за инвестиции, а компаниите ще продължат с плана, само ако имат сделки с големи автомобилни производители. Представител на LG коментира, че компанията разглежда различните възможности за експанзия, но все още не е взела окончателно решение.
Nissan твърди, че ще продължи да ускорява процеса към електрификация, добавяйки, че „нямаме допълнителни планове за разкриване в момента“.
Останалите компании не са отговорили веднага на запитванията за коментар.


Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола