С настъпването на летните горещини, които натоварват до краен предел електрическата мрежа, Независимият системен оператор на Калифорния, занимаващ се с щатския пазар на електроенергия, предприема драстична стъпка на 16 юни – иска от собствениците на електромобили да зареждат своите превозни средства преди 17:00 ч. или след 22:00 ч., пише Bloomberg.
Автомобилите и камионите, използващи батерии с идеята да подпомогнат борбата срещу изменението на климата, иронично изострят прекъсванията на електрозахранването по време на горещите месеци. За щастие обаче има по-добър вариант от това да издърпате щепсела им.
Лондонският стартъп ev.energy продава софтуерна платформа, която налага контрол върху зареждането на даден електромобил. Включете вашия Tesla в 17:30 ч. в горещ летен ден и системата няма да започне да го зарежда до 2 ч. през нощта.
Системата на ev.energy се свързва с компаниите за комунални услуги, електроразпределителните дружества и мрежовите оператори, за да прогнозира търсенето и да определи подходящия момент за зареждане на своята мрежа от около 20 хил. превозни средства. Приложението намалява въглеродните емисии, свързани с процеса по зареждане на превозните средства, с 20%.
„Знам, че това е клише, но (приложението) е печалба за клиента, печалба за компаниите за комунални услуги и печалба за нас“, казва съоснователят и главен изпълнителен директор на стартъпа Ник Уоли. „И не забравяйте голямата цел - да получим по-бърза декарбонизация на транспорта и електрическата мрежа“, добавя той.
Системата, която дава приоритет на зареждането, когато в мрежата постъпва повече енергия от вятърни и соларни мощности, ще отчита и домашните фотоволтаици.
За три години ev.energy е подписала споразумения с 16 енергийни компании в Австралия, Европа и САЩ, като същевременно лицензира своя софтуер за компании, които произвеждат автомобили и хардуер за зареждане на превозни средства.
Основното предизвикателство пред стартъпа е да се наложи при комуналните дружества. Много от тези компании намират за по-лесно да моделират и обслужват търсенето на енергия, когато потреблението е достатъчно статично.


Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
преди 4 години Автомобилите и камионите, използващи батерии с идеята да подпомогнат борбата срещу изменението на климата, иронично изострят прекъсванията на електрозахранването по време на горещите месеци.No comment! отговор Сигнализирай за неуместен коментар