Звеното на германската автомобилна група Daimler AG за производство на премиум автомобили Mercedes-Benz дава допълнителен тласък на своите амбиции да електрифицира продуктовата си гама, защитавайки по този начин позицията си на най-продаваната марка луксозни превозни средства в света, пише Bloomberg.
Преходът от автомобилни с двигатели с вътрешно горене към електрически превозни средства набира скорост, особено в сегмента на луксозните коли, заяви главният изпълнителен директор на Daimler Ола Калениус.
„Приближаваме се към повратната точка и ще бъдем готови, когато пазарите преминат изцяло към електричеството“, изтъква Калениус.
Очаква се автомобилният производител да обяви планове за въвеждане на нови платформи за допълнителни електрически модели, както и собствена софтуерна операционна система през 2024 г.
След години на критики по адрес на Mercedes за това, че бави старта на електрификацията, концернът се включи в глобалната надпревара с пазарната реализация на своя EQS, електрическата версия на S-Class, по-рано тази година. Седанът спечели овациите на анализаторите, превръщайки се в достоен конкурент на продуктите на Tesla Inc.
Daimler
През следващата година Mercedes ще представи осем напълно електрически автомобила, които ще започне да произвежда в своите фабрики на три континента. Компанията ще прибави към EQS модели, включително компактния EQA, и планира да представи електрическата версия на своя най-продаван седан E-Class на автомобилното изложение в Мюнхен през септември.
От Mercedes очакват плъгин хибридите и изцяло електрическите автомобили да представляват над 50% от глобалните продажби до 2030 г. До 2039 г. компанията има за цел да електрифицира напълно своите продукти.
Daimler повтори в сряда, че се очаква Mercedes да бъде по-рентабилен през 2021 г., отколкото в предишни години, благодарение на голямото търсене и популярността на моделите с висок марж, които се произвеждат с приоритет по време на глобалния недостиг на полупроводници.
Концернът прогнозира годишна възвръщаемост на продажбите при звеното за леки и лекотоварни автомобили между 10% и 12% въпреки големите инвестиции в електрификацията и други технологии на бъдещето.
Компанията предупреди по-рано тази седмица, че покачването на цените на суровините може да се засили през втората половина на годината, като не е сигурно, че Mercedes ще успее да компенсира това със същото ниво на повишаване на ефективността.
Daimler планира да отдели своето звено за тежкотоварни превозни средства до края на годината, като по този начин иска да се конкурира по-успешно с другите конкуренти в сегмента.


Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Честваме паметта на преподобните Сава Освещени и Нектарий Битолски
ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Изплащат от днес пенсиите и коледните добавки
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор