fallback

Марката Volkswagen записа над 200% ръст на оперативната печалба

Продажбите на превозни средства нарастват с 36,9% до 1,552 млн. броя, докато доставките се увеличават с 22,9% до 2,703 млн. броя за първото полугодие

18:09 | 30.07.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Германската автомобилна марка Volkswagen, част от едноименната група, отчита 22,9-процентен ръст при доставките за първото полугодие до 2,703 млн. броя спрямо 2,2 млн. броя година по-рано, става ясно от публикация на сайта на компанията.

Продажбите на превозни средства нарастват с 36,9% до 1,552 млн. броя от 1,134 млн. броя за същия период на 2020 г. Приходите от продажби отчитат ръст от 42,4% до 40,69 млрд. евро спрямо 28,580 млрд. евро година преди това.

Оперативната печалба на VW нараства с 218,9% до 1,773 млрд. евро спрямо загубата от 1,491 млрд. евро през първото полугодие на 2020 г.

Нетният паричен поток се връща на положителна територия от 800 млн. евро.

VW1

Китай остава най-силният пазар за марката с ръст на продажбите от 14,1% до 1,331 млн. броя, следван от Западна Европа (616,7 хил. броя), Северна Америка (289,9 хил.) и Южна Америка (207,7 хил.).

Глобалните доставки на автомобили на компанията нарастват на годишна база с 22,9% до 2,703 млн. броя от 2,198 млн. броя преди това.

Марката развива бизнес на повече от 15 пазара по света, като разполага с производствени съоръжение в 13 страни. През 2020 г. компанията успя да произведе 5,3 млн. превозни средства, като сред най-продаваните ѝ модели изпъкват Golf, Tiguan, Jetta и Passat, както и изцяло електрическите ID.3 и ID.4.

VW2

В компанията работят повече от 184 хил. души в глобален план.

VW дължи силното си представяне през първите шест месеца на годината на доброто управление на кризата с чиповете и фокуса върху стратегията за електрифициране на продуктовата гама.  Въпреки пандемията и свързаните с нея нарушения по веригите на доставка VW успява да достави 2,7 млн. превозни средства – с 500 хил. повече спрямо същия период на 2020 г.

Пазарният дял на марката също нараства във всички региони.

„Успяхме допълнително да редуцираме фиксираните разходи. Строгото ограничаване на разходите се отразява върху ръста при производството и продажбите и стимулира нашите финансови резултати“, посочва финансовият директор на VW Алекзандър Зайц.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:57 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още