Американският автомобилен концерн General Motors Co. успява да се завърне към рентабилност, отчитайки печалба за второто тримесечие и за първото полугодие на фона на опасенията около разпространението на делта варианта на коронавируса и продължаващия недостиг на полупроводници.
Нетната печалба на най-големия американски автомобилен производител за второто тримесечие достига 2,836 млрд. долара спрямо загубата от 758 млн. долара преди година. За първото полугодие печалбата нараства до 5,858 млрд. долара.
Оперативната печалба за тримесечието достига 4,117 млрд. долара спрямо загубата от 536 млн. долара за същия период на 2020 г. За полугодието печалбата възлиза на 8,534 млрд. долара.
Приходите от продажби на автомобилния бизнес на GM достигат 30,745 млрд. долара за тримесечието в сравнение с 13,361 млрд. долара преди година.
За полугодието приходите нарастват до 59,807 млрд. долара.
Концернът очаква недостигът на чипове да изтрие около 100 хил. превозни средства от производството му в Северна Америка през втората половина на годината, като свързаните с това разходи ще нараснат до 1,5-2 млрд. долара.
GM
Подобно на своите конкуренти, GM също е изправен пред несигурността около бързото разпространение на делта варианта на коронавируса. "Голямата тройка“ на Детройт, към която спадат още Ford Motor Co. и Stellantis NV, възобновиха мерките за носене на защитна маска на работното място, като компаниите призоваха работниците да се ваксинират.
Запасите от автомобили на GM достигат едва половината от количеството преди година, като компанията предупреждава, че разполага с автомобили на стойност 1,4 млрд. долара, които са изградени без наличието на някои електронни компоненти поради проблемите с доставките.
През юни GM успява да продаде общо 1,747 млн. превозни средства спрямо 1,467 преди година. За полугодието глобалните продажби достигат 3,502 млн. броя срещу 2,923 млн. броя за същия период на 2020 г.
За първите шест месеца на годината пазарният дял на GM в САЩ, които са основният пазар на концерна, се свива до 15,6% от 16,8 на сто. В глобален план делът на производителя се понижава от 8,6% преди година до 8,1 на сто.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
преди 4 години Брей, тия доста впечатляващ оперативен марж докарват-4.117 млрд от 30.745 млрд продажби, тва са 13.4%... отговор Сигнализирай за неуместен коментар