Илон Мъск посети новата фабрика в Грюнхайде с децата и семейството си. По-малко работно посещение, а по-скоро очарователна офанзива и срещи с влиятелни политици като кандидата за канцлер на ХДС Армин Лашет.
Сега Мъск разкри целта на посещението. Първите превозни средства там трябва да слязат от конвейера през октомври или малко по-късно, каза 50-годишният предприемач по време на посещението на фабриката с Лашет. „Ако имаме късмет“, добави той.
Поканата от Мъск в Twitter за фолклорен фестивал и турне във фабриката на 9 октомври пасва добре с това послания: „Хората от Бранденбург и Берлин имат приоритет, но всеки може да дойде“.
Този времеви анонс е изненадващ. Досега фабриката се строеше само с временни разрешителни и преди всичко без „зелената светлина“ от органа по опазване на околната среда в Бранденбург. А той е необходим за окончателно въвеждане в експлоатация. Затова експертите не очакват производството да започне преди края на годината.
Министерството на околната среда на Бранденбург посочи, че крайният срок за евентуални възражения срещу модифицираното заявление за разрешение от Tesla ще изтече до 19 август. След това възраженията и становищата на властите ще бъдат разгледани. „Следователно към този момент не може да се посочи конкретна дата за решението по молбата“.
Критикува се преди всичко потреблението на вода във фабриката. Когато го попитаха по темата, американецът се огледа в околността: „Толкова много вода, само погледнете. Прилича ли на пустиня? Толкова много вали“. В момента Tesla строи още един завод близо до Остин, Тексас, където валежите са по-малко.
Според екологичен доклад, публикуван от Tesla преди няколко дни, производителят на електрически автомобили в Грюнхайде планира да използва около 1,7 кубически метра вода на превозно средство, в сравнение с три кубически метра в завода във Фримонт. Според доклада други производители като GM, VW или Daimler ще се нуждаят от четири или повече кубически метра.
Масовото производство ще отнеме време
Независимо дали през октомври или в края на годината: така или иначе ще отнеме известно време, преди да започне масовото производство. Първите превозни средства се произвеждат с цел тестване на машини, оптимизиране на процесите и премахване на източниците на грешки. Тези коли не се продават, а по-късно се унищожават.
За разлика от други производители Tesla поема големи рискове в производството и не изгражда пилотни системи за производство. „Има и много нови доставчици“, казва пред Handelsblatt Питър Мертенс, бивш ръководител на развойната дейност за Audi, изброявайки още един проблем. „Това е предизвикателство - за фината настройка и цялостната интеграция".
Tesla планира да произвежда около 500 000 броя от компактните Model 3 и Model Y всяка година в Грюнхайде. Първоначално компанията искаше да стартира производство през юли.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?