fallback

Саудитският суверенен фонд ще придобие дял в италианската марка Pagani

Семейство Пагани ще запази пълен контрол над концерна, докато Рияд ще се присъедини към италианските миноритарни акционери Никола Волпи и Емилио Петроне

14:56 | 19.08.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Суверенният фонд на Саудитска Арабия се е договорил да купи миноритарен дял в италианския производител на суперавтомобили Horacio Pagani SpA, като това е поредният признак, че богатото на петрол кралство се фокусира все повече върху производството на автомобили. 

Инвестицията на фонда е част от дългосрочното стратегическо партньорство с италианска компания. Семейство Пагани ще запази пълния контрол над дружеството, докато Саудитска Арабия ще се присъедини към италианските миноритарни акционери Никола Волпи и Емилио Петроне.

Все още не са разкрити условията около сделката.

Базираната близо до Модена, Северна Италия, Pagani е основана от италианско-аржентинския предприемач Хорацио Пагани през 1992 г., който в момента изпълнява длъжността на председател и главен изпълнителен директор в компанията. Той нарече фонда на Саудитска Арабия „идеален партньор“ за по-нататъшното позициониране на „емблематична марка в сегмента на хиперавтомобилите".

Bloomberg News съобщи през април, че саудитският суверенен фонд е наел съветници, включително Boston Consulting Group, за да проучи създаването на местен производител на електрически автомобили. Фондът действа активно в пространството на електромобилите през последните няколко години, придобивайки малък дял в Tesla Inc. през 2018 г. и инвестирайки в Lucid Group Inc.

UBS Investment Bank е нает като финансов съветник на Pagani, докато Withers Studio Legale действа като правен съветник на продавачите акционери.

Още през 2019 г. Хорацио Пагани потвърди, че компанията работи по електрически модел, но също така прогнозира, че фирмата ще използва V12 моторите поне още няколко години.

„Huayra отива към края на жизнения си цикъл – обясни Пагани пред списание Autocar. – Но вече говорим с някои частни колекционери, които искат ограничена серия или дори единични бройки само за тях, така че животът на Huayra най-вероятно ще се удължи.”

Пагани също така потвърди, че компанията ще продължи да използва V12 мотори от Mercedes, отново с две турбини, но италианците чакат следващото поколение на двигателя, който ще има хомологация до 2026 година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:56 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още