fallback

Идва ли краят на евтините автомобили?

Ще се превърне ли личната кола в нещо недостъпно, коментира Константин Томов, главен редактор на АutoМedia.investor.bg

10:57 | 01.10.21 г. 17

Световната тенденция е личният автомобили да се превърне в нещо недостъпно, а потребителите да се насочат към наемането и споделянето им. Тези промени в автомобилния сектор прогнозира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Константин Томов, главен редактор на АutoМedia.investor.bg и автор на предаването „Колела“.

„Основният фактор за повишаване на цените на автомобили е политически и идва от натиска в Европа, Китай и САЩ за ограничаването на въглеродните емисии. Компаниите плащат солени глоби, когато техните модели надвишат допустимите нива на вредните емисиите. Изискванията за екологичност се прилагат с „цялата строгост на закона“, напомни той.

Томов е на мнение, че все повече държави ще въведат забрани за двигателите с вътрешно горене. Много компании планират да спрат да ги произвеждат. Ще има и мерки, които да направят притежаването на такъв автомобил все по-скъпо.

„Тези ограничения обаче ще понижат потреблението на горива. Акцизите върху тях обаче са  основен източник на приходи за правителствата и правителствата трябва да измислят начин да компенсират тези загуби. Например във Великобритания се обмисля въвеждане на такса километър пробег с електромобил“, каза още Константин Томов.

Според него все повече технологии стават задължителни – като системите за разпознаване на знаците и аварийно спиране. Това също води до увеличаването на цените. „Скоро в автомобилите ще има и задължителен дрегер“, посочи Томов.

По думите му, повишаването на цените на употребяваните автомобили се дължи, от една страна, на по-високите цени на новите коли и на проблемите с доставките, свързана с кризата с микрочиповете, от друга. 

„Вторичният пазар в България все още не отразява напълно ситуацията в Западна Европа. Причината е, че по-голямата част от употребяваните автомобили на пазара в нашата страна не са от пазара за втора ръка, а са бракувани или са със застрахователни щети“, коментира Томов.

С колко ще се вдигне цената на употребяваните автомобили „нов внос“? Откъде се внасят коли „втора ръка“ в България? Ще бъде ли отнето правото на хората да притежават лични автомобили?  Кога електрическата мобилност ще ускори подмяната на автопарка? Ще промени ли Зелената сделка автомобилната индустрия?

Целия разговор гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „Светът е бизнес“ вижте тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:32 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още