Нетната печалба за третото тримесечие на американския автомобилен концерн Ford Motor Co. се свива с 24% до 1,8 млрд. долара поради продължаващия недостиг на полупроводници, но силното търсене накара компанията отново да повиши своите целогодишни насоки и да възстанови тримесечния паричен дивидент, съобщава Automotive News Europe.
Ford отчете коригирана печалба преди лихви и данъци от 3 млрд. долара, което представлява спад спрямо 3,6-те милиарда долара, отчетени преди година.
Приходите на компанията се свиват с 4,8% до 35,7 млрд. долара.
Въпреки спадовете Ford повиши насоките си за цялата година. Концернът очаква коригирана печалба преди лихви и данъци от 10,5 до 11,5 млрд. долара, което е повече спрямо предишната оценка от 9 до 10 млрд. долара.
„Това наистина е доказателство, че имаме по-добро сцепление с нашия план Ford+“, изтъква финансовият директор Джон Лоулър пред журналисти. "Резултатите показват силата на нашия бизнес", добавя той.
Ситуацията с чиповете се подобрява
Автомобилният производител започна тримесечието с около 60 000-70 000 недовършени превозни средства, очакващи доставка на чипове и други компоненти. Лоулър заяви, че компанията е приключила тримесечието с 27 000 частично изградени превозни средства и този брой трябва да падне под 5 000 до края на годината.
Ford очаква обемът на доставките през четвъртото тримесечие да нарасне с около 10 процента спрямо третото тримесечие. Все пак, според Лоулър недостигът на чипове ще се задържи и през 2022 г. и „може да обхване и 2023 г.“ макар тежестта му да намалее.
Лоулър изтъква, че догодина Ford очаква увеличение на обема на продажбите на дребно с около 10% в сравнение с 2021 г.
Представяне по региони
В Северна Америка Ford отчете печалба преди лихви и данъци от 2,4 млрд. долара, което представлява спад от 24 на сто спрямо година по-рано. Концернът отбелязва марж на оперативната печалба от 10,1%.
В Европа и Китай компанията записва загуба съответно от 52 млн. долара и 39 млн. долара, докато в Южна Америка отчита печалба.
Продажбите на Ford в Европа се свиват с 35% спрямо предходната година, докато тези в Китай отчитат спад от 8,7 на сто.
Компанията отчита печалба от 2 млрд. долара в Южна Америка, като това е първото подобно постижение за Ford в региона от 2013 г. насам.
Според ръководството силното представяне на Ford в Северна Америка се дължи на обновеното продуктово портфолио и най-вече на Mustang Mach-E, Bronco и преработения пикап F-150.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията