Няма да има застой за германската фабрика на Tesla. Въпреки че окончателното разрешение за строежа на европейската гигафабрика в Грюнхайде все още се бави - поне до края на януари 2022 г., американският производител на електрически автомобили вече може да продължи да засилва дейността там с разрешението на властите в Бранденбург и да продължи с предварителното производство на Model Y - на тестова основа.
Държавната агенция по околна среда е издала ново предварително разрешение, двадесетото по ред. С това разрешение на Tesla се дава правото да произведе 2 хил. електрически автомобила Model Y в Грюнхайде, но не за продажба, а за тестови цели. Това е конкретният резултат от решението на дванадесет страници, издадено на 7 януари 2022 г., с което разполага германският всекидневник Der Tagesspiegel. С него се удължава разрешението за тестовете до март.
С това „допълнение“ Tesla вече де факто има възможност да произвежда пилотни серии. Обемът също говори за това: В рамките на „тестовете за ефективност" на „цялостната линия“ на Tesla вече е разрешено да произвежда по 500 каросерии на седмица, макар и с допълнителна горна граница, а именно „свързване на максимум 2000 каросерии общо“.
На Tesla е разрешено да обработва 6000 части седмично в пресовия цех, като общо „е разрешено производството на максимум 26 000 части". Всички части могат да бъдат боядисани и сглобени в автомобили при окончателното им асемблиране. Твърди се, че на територията на завода вече редовно се забелязват чисто нови Model Y.
Разрешението е обвързано и с условия. В разрешението се посочва, че „частите и каросериите, произведени по време на заводските изпитвания, не могат да се използват като стоки за продажба“ и че „частите и каросериите, произведени по време на заводските изпитвания, не могат да се използват за производство на превозни средства, предназначени за продажба“. Местонахождението на частите и каросериите трябва да бъде „документирано“ за властите. В случай на изхвърляне ще трябва да се представят доказателства за това.
Според известието Tesla обосновава необходимостта от допълнителни тестове, като заявява, че „качеството и производствената ефективност все още не са постигнати по отношение на посочените оперативни блокове“. Произведените до момента части и каросерии „показват значителна липса на качество, което се отклонява от спецификациите на завода". А германският лицензиращ орган е счел тази информация за "достоверна".
Малко вероятно е тестовите автомобили да бъдат бракувани. Model Y струва около 60 хил. евро, а стойността на дребно на 2 хил. автомобила е около 120 млн. евро.


Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
преди 3 години Ама то било прекрасно да имаш фабрика в Германия!Препоръчвам на Tesla и следващата да я построят там, да затвърдят какво е бюрокрация и регулации. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години т.е. ***, годни само по китайските критерии за качество. отговор Сигнализирай за неуместен коментар