fallback

Volkswagen иска да се върне към растежа в Китай през тази година

Концернът ще заложи на силното търсене на електромобили, като очаква доставките на серията ID да нараснат до около 140 000 броя

09:57 | 11.01.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Германската автомобилна компания Volkswagen AG се надява, че търсенето на електрически превозни средства и облекчаването на ограниченията в предлагането ще ѝ помогнат да се върне към растежа в Китай през тази година, след като глобалният недостиг на чипове сви продажбите на концерна през 2021 г., съобщава Bloomberg.

Доставките на VW се свиха до 3,3 милиона превозни средства за миналата година, което представлява спад от 14% спрямо 2020 г., когато първата вълна от коронавирус премина през страната, заяви главният изпълнителен директор на компанията за Китай Щефан Воленщайн пред журналисти в Пекин. С това понижение групата не успя да постигна своите цели за продажбите на най-големия автомобилен пазар в света. 

Едноименната марка на VW е отговорна за около 2,26 милиона от продадените в Китай превозни средства, или около 11% от националния автомобилен пазар. Това е понижение спрямо дела на компанията от 2020 г., който достигаше 14-15%, изтъква Воленщайн.

Слабото представяне на германския автомобилен производител на един от ключовите му пазари илюстрира как световните концерни са засегнати от недостига на полупроводници, който обхвана индустрията в края на 2020 г., както и от разпространението на коронавирус, наложило блокади в някои страни в региона.

„Ако говорите с нашите колеги от логистиката и производството, това вероятно е най-трудният момент в техния професионален живот“, споделя Воленщайн. „Трябва да коригираме нашите производствени програми повече или по-малко на седмично ниво, в зависимост от това какво получаваме като доставки на глобална основа и с какви трудности трябва да се справяме на местна база”, добавя той.

Последните огнища на коронавирус в градовете Нингбо и Тиендзин доведоха до спиране на завода на съвместно предприятие на Volkswagen с ключови доставчици, което засегна производството на серията електромобили ID. Компанията е доставила 70 625 автомобила от създаването си през март, пропускайки първоначалната цел от 80 000 до 100 000 продажби.

За 2022 г. групата е насочена към връщане към нивата на продажби от 2020 г., което означава ръст от 500 000 до 600 000 превозни средства, посочва още Воленщайн.

Компанията е уверена, че ще удвои продажбите на серията ID до около 140 000 броя. За сравнение, местните производители на електромобили Nio Inc., Xpeng Inc. и Li Auto Inc. успяха да доставят между 90 000 и 100 000 превозни средства миналата година.

Воленщайн ще се оттегли от поста си до края на август, след като групата извърши преструктуриране на ръководството. Той ще бъде заменен от изпълнителния директор на марката Volkswagen Ралф Брандщетер.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:02 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още