Американският електромобилен концерн Tesla Inc. е изнесъл само 60 автомобила, произведени в гигафабриката в Шанхай през март, отчитайки рекордно ниско ниво в това отношение, тъй като силното вътрешно търсене пренасочва по-голямата част от продукцията, съобщава Bloomberg, цитирайки данни на Китайската асоциация за леки автомобили (PCA).
Най-големият производител на електромобили в света е доставил общо 65 814 превозни средства от своята китайска фабрика през миналия месец, като по-голямата част от тях - 65 754 броя – са били продадени на пазара в Китай.
Общият брой електромобили, произведени и доставени на местно ниво от Tesla в Китай през март, е най-високият от декември насам въпреки шестдневното прекъсване на работата в завода, причинено от местните COVID огнища.
Анализаторите очакват щетите от прекъсванията във фабриката в Шанхай да се отразят върху данните за април.
През първото тримесечие на годината Tesla успя да продаде общо 310 048 превозни средства, което представлява леко повишение спрямо предходното тримесечие и с 68% повече спрямо година по-рано. За същото време компанията е произвела 305 407 коли, което е по-малко от записаните през същия период на 2021 г. 305 840 електромобила.
Производството в шанхайския завод, който е отговорен за правенето на коли за китайския пазар и е особено важен износен център, беше спряно на 28 март. Тогава правителството въведе двуетапна блокада, която започна от района, в който се намира звеното на Tesla.
Общите продажби на пътнически превозни средства в Китай се свиват с 10,9% на годишна база през март до 1,61 милиона броя, показват данните на PCA. На месечна база продажбите растат с 25,3%. Доставките на автомобили, използващи нов вид енергия, нарастват със 137,6% на годишна база до 445 000 броя.
„Въпреки глобалното увеличение на цената на лития и недостига на чипове местните китайски производители на оригинално оборудване постигнаха силно представяне чрез своите големи възможности и координацията с правителството“, коментира Цуей Дуншу, генерален секретар на PCA. Според него делът на Китай от световния пазар на автомобили е достигнал рекордните 36% през първите два месеца на годината.
От силното вътрешно търсене също се възползва и китайската BYD Co., която успя да достави 104 338 превозни средства с нов вид енергия, където влизат както изцяло електрически коли, така и плъгин хибриди.
Традиционните китайски автомобилни концерни са притиснати от Пекин да ускорят своя преход към електрическа мобилност, тъй като изоставането им в това отношение от конкурентите ще се отрази пагубно върху тяхната рентабилност, пишат анализатори на Bloomberg Intelligence.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos