Япония ще настоява да се премахне целта за превозните средства с нулеви емисии на срещата на върха на страните от Г-7, става ясно от проектокомюнике, видяно от Ройтерс. Подобен ход, ако бъде приет, ще смекчи мерките за борба с изменението на климата и регулациите върху автомобилния сектор.
Предложението на Токио отразява натиска върху японската автомобилна индустрия, която е изправена пред контрол от екологично настроени инвеститори, които я обвиняват в мудност по отношение на електрификацията и в лобиране пред политиците.
Ройтерс съобщи миналата седмица, че ръководителят на Toyota Motor Corp. Акио Тойода е лобирал пред японското правителство, за да осигури място в бъдещите планове на страната за мобилност на хибридните превозни средства – основен стълб в съвременния лик на най-големия автоконцерн в света по пазарен дял. Тази технология обаче също се базира на двигателя с вътрешно горене и се разглежда като преходна от инвеститорите.
Лидерите на Г-7 се срещат в Баварските Алпи, като темата за изменението на климата присъства в дневния ред.
Япония предлага да се премахне частта за „колективната цел за най-малко 50% превозни средства с нулеви емисии от общите глобални продажби до 2030 г.“, става ясно от проектокомюникето.
Източник, запознат с темата, потвърди пред Ройтерс, че Япония е предложила промени в целите. Остава обаче неясно дали тези промени ще присъстват в окончателния вариант на комюникето, което трябва да бъде публикувано в края на срещата на върха във вторник (28 юни).
Отделно, Япония настоява да премахне целта всички продажби на нови автомобили и микробуси в страните от Г-7 да представляват „превозни средства с нулеви емисии“ до 2035 г., става ясно от комюникето на министрите на климата на Г-7 в края на май.
В крайна сметка целта за 2035 г. не беше включена в окончателното изявление, което вместо това разкри, че страните се ангажират да постигнат „силно декарбонизиран пътен сектор до 2030 г.“ чрез „значително увеличаване“ на продажбите на превозни средства с нулеви емисии.
Както лобито на японската автомобилна индустрия, така и водещият автомобилен производител Toyota казват, че автомобилните производители не трябва да се ограничават до конкретни технологии и е необходимо да запазят редица възможности за постигане на целта за въглероден неутралитет до 2050 г.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа