fallback

General Motors си върна короната при продажбите в САЩ през второто тримесечие

Концернът е продал 582 401 автомобила, което е с 15% по-малко спрямо обемите за второто тримесечие на 2021 г.

11:57 | 04.07.22 г.

General Motors Co. (GM) надмина Toyota Motor Corp. по продажби на нови автомобили в САЩ през второто тримесечие, връщайки си първото място на най-големия пазар в света по размер на трансакциите, съобщава Ройтерс, позовавайки се на отчета на американския концерн. 

GM, който загуби короната си в САЩ миналата година за първи път от 1931 г., заяви, че е продал 582 401 автомобила през второто тримесечие, което е с 15% по-малко спрямо обемите преди година.

Toyota, която е един от най-тежко засегнатите от недостига на компоненти автопроизводители през тази година, е продала 531 105 автомобила, което е спад от 22% на годишна база. 

GM заяви, че има близо 100 хил. коли, които са частично изградени и чакат доставката на липсващите компоненти. Поради това компанията обяви, че очаква спад на печалбата за второто тримесечие.

„Обемите на продажбите на едро на превозни средства през второто тримесечие бяха повлияни от продължаващия недостиг на доставки на полупроводници и други прекъсвания във веригата на доставки най-вече през юни“, изтъкват от GM.

Автомобилният производител от Детройт обаче запази прогнозата си за печалбата за цялата година, тъй като очаква да навакса при продажбите през второто полугодие.

GM

Компанията очаква нетната печалба за второто тримесечие да достигне 1,6-1,9 млрд. долара, което изостава от очакванията на анализаторите за печалба в размер на 2,56 млрд. долара, според анкета на Refinitiv.

GM продаде над 7300 електрически превозни средства през тримесечието, като тук са включени и бройките от пикапа GMC Hummer, чието производство се очаква постепенно да нарасне през втората половина на годината.

През юни стана ясно, че концернът планира да се върне в Европа с изцяло електрически модели, стартирайки с марката Cadillac, като същевременно обмисля продажбата на електрическата версия на Hummer. GM може скоро да започне да внася в Европа електрическия модел Cadillac Lyriq, който вече се продава в САЩ. Подобен ход ще разшири присъствието на компанията в регион, където компанията в момента продава само луксозни превозни средства и спортната кола Corvette в ограничени количества.

Въпреки че GM продаде по-голяма част от своя европейски бизнес, компанията запазва присъствие на пазара с ограничен брой вносни модели Cadillac чрез швейцарското си подразделение. Производителят също така обмисля създаването на стартъп за мобилност в Европа, както и опция за директни продажби.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:02 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още