Porsche планира да представи ново електрическо луксозно спортно превозно средство и да увеличи печалбата през следващите години, докато брандът се опитва да спечели инвеститори преди първичното си публично предлагане (IPO), съобщава Bloomberg.
Porsche цели марж на печалбата преди данъците, лихвите, обезценяването и амортизацията (EBITDA) от 27% до 2026 г. спрямо 24,5% миналата година, заяви компанията по време на своя Ден на капиталовите пазари в понеделник. Това е под печалбата на Ferrari за 2021 г., но доста повече от тази на Tesla и BMW.
“Макар че очевидно сме позиционирани в луксозния автомобилен сегмент, печелим от значителни икономии от мащаба“, каза главният изпълнителен директор Оливер Блуме в изявление.
VW, която е собственик на компанията, планира да плати миноритарен дял в Porsche през четвъртото тримесечие, за да помогне за финансирането на тласъка си в електрическите автомобили. Компанията нае над десетина банки за първичното публично предлагане, което може да оцени Porsche на 80 до 90 млрд. евро, твърдят запознати източници. VW представя листването като начин Porsche да получи по-голяма автономност в сфери като софтуер и партньорства, докато в същото време продължава да печели от връзката си с компанията майка.
Тези аргументи предизвикаха ответна реакция от инвеститори, които отбелязаха структура на сливане, която не успява да направи актива по-независим от фамилия Порше-Пиех и трудностите на IPO пазара като цяло. Съгласно плана семейството ще получи блокиращ миноритарен дял от 25% плюс една акция.
Ръст на продажбите
Porsche цели приходи от 39 млрд. евро тази година и възвръщаемост от продажбите от 18%, с два пункта нагоре спрямо миналата година, посочи главният финансов директор Луц Мершке. Възвръщаемостта ще се увеличи до над 20% в дългосрочен план.
Доставките на модела 911 – най-печелившия на Porsche, може да доближат рекордните 40 хил. автомобила тази година и да подкрепят маржовете на EBITDA, показва анализ на Bloomberg Intelligence.
Porsche е доста пред конкурентите си като Ferrari and Aston Martin, когато става въпрос за електрифициране на линията му. Моделът му Taycan EV задмина по продажби 911 миналата година, а компанията се готви да представи електрифицирана версия на модела си Macan, като се очаква първите доставки да се направят през 2024 г.
Новият луксозен SUV модел на Porsche ще бъде позициониран над Cayenne, чиято започва от около 83 хил. долара и се сглобява в Лайпциг.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим