Когато електрическите автомобили все още бяха рядкост по германските пътища, търговците на дребно често привличаха клиенти с възможностите за безплатно зареждане на паркингите си.
Но на фона на нарастващия брой електромобили зареждането в търговските вериги все по-често става платено. Тази тенденция вече се следва и от Lidl и Kaufland, както обяви компанията майка Schwarz Group. Групата компании ще въведе в Германия „такса за зелената електроенергия, начислявана от 12 септември 2022 г.", се казва в съобщението, цитирано от DPA.
Тогава всеки киловатчас в точките за зареждане с променлив ток с капацитет на зареждане до 43 киловата ще струва 0,29 евро на киловатчас, а в точките за зареждане с постоянен ток с капацитет на зареждане до 149 киловата - 0,48 евро на киловатчас. На отделни места зареждането със 150 киловата или повече ще струва 0,65 евро.
Слагането на край на безплатното зареждане има за цел да осигури по-нататъшното разширяване и поддръжка на станциите за зареждане. В момента Lidl и Kaufland разполагат с около 1300 точки за зареждане във федералната република. Според тях бумът на електромобилите е ясно забележим при тези станции.
През 2020 г. средно четири електромобила на ден са зареждали батериите си на станция за зареждане на Lidl, а девет автомобила - на такива на Kaufland. До 2021 г. този брой вече се е удвоил и в двете вериги за търговия на дребно. Междувременно концернът за търговия на дребно е регистрирал средно около 15 процеса на зареждане на станция за Lidl и около 20 заKaufland в пиковите дни.
През пролетта проучване на базирания в Кьолн институт за изследване на търговията на дребно EHI показа, че броят на търговците на дребно, които събират такси за зареждане, се е увеличил значително в рамките на една година. Според проучването в рамките на 12 месеца делът на търговците на дребно, които вече начисляват такси за зареждане, е нараснал от 29% на 42%.
Около 26% от търговците все още предлагат на клиентите си намалени цени за зареждане. При 15% от търговците клиентите все още могат да зареждат безплатно. Други 15% предлагат безплатно зареждане за всички (не само за клиентите си).
Ръководителят на проекта на EHI за електрическа мобилност Катрин Клицеш подчерта, че дори и след приключването на проучването „тенденцията за отпадане на безплатното зареждане в германските магазини се е запазила". В същото време обаче капацитетът на новоинсталираните зарядни станции на паркингите в търговските центрове се е увеличавал постепенно. Това дава възможност за зареждане с повече електроенергия за по-кратко време, поясняват експертите на института.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
преди 3 години До: hsulevОтиваш за час пазар и стоиш 2 часа да ти се зареди колата :)))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години До: hsulev ... Колко магазина имаш с паркинг пред тях ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години По-хитро е, ако дават купони за зареждане или ваучери, карта..в зависимост от обема покупки, пазариш целия месец за 1000 лева примерно и може да зареждаш безплатно. Въпрос на маркетингова стратегия, аз бих го направил така! отговор Сигнализирай за неуместен коментар