fallback

Високите цени на автомобилите помагат на BMW да запази годишната си прогноза

Все пак компанията предупреди, че ускоряващата се инфлация и повишаването на лихвените проценти "водят до влошаване на условията за потребителите"

10:15 | 03.11.22 г.

Германският производител на премиум автомобили BMW AG отчете по-висока от очакваното тримесечна нетна печалба и запази своите целогодишни перспективи, тъй като силното ценообразуване на неговите автомобили му помага да компенсира нарастващите разходи, свързани с веригата на доставки, съобщава Ройтерс.

„Нашите стабилни резултати за третото тримесечие подчертават, че гъвкавостта създава устойчивост… ние сме напът да постигнем целите си за годината“, изтъква главният изпълнителен директор Оливър Ципсе.

Компанията, която се превърна в най-големия производител на премиум автомобили за 2021 г. в света по обем на продажбите – изпреварвайки Mercedes-Benz - обаче предупреди, че нарастващата инфлация и повишаването на лихвените проценти "водят до влошаване на условията за потребителите, което ще се отрази на поведението им при покупки през следващите месеци".

Според BMW поръчките за неговите автомобили ще се нормализират, особено в Европа.

Компанията заяви, че очаква продажбите за цялата година да бъдат малко по-ниски от тези през 2021 г., докато доставките на изцяло електрически модели ще се удвоят.

Продажби на марките от групата BMW. Източник: BMW AG

Въпреки 9,5-процентния спад на общите продажби спрямо същото тримесечие на миналата година приходите на базирания в Мюнхен концерн скачат с 35,3% до 37,18 млрд. евро, което е над очакванията на анализаторите за 35,32 млрд. евро, според анкета на Refinitiv.

BMW отчете печалба преди лихви и данъци в размер на 4,1 млрд. евро, което е над пазарната прогноза за печалба от 3,4 млрд. евро.

„Интересните продукти са най-добрият отговор на предизвикателната среда. Те ни дават стабилност в настоящето и създават перспективи за растеж в бъдеще“, изтъква Ципсе. „Поради тази причина систематично инвестираме в технологичните клъстери на Neue Klasse. Ние твърдо вярваме, че тези изключително иновативни продукти ще издигнат нашето предложение на следващо ниво“, допълва той.

Пазарният успех на електрическите модели на BMW помагат на компанията да посрещне следващите месеци с увереност, категоричен е Ципсе.

През първите девет месеца на годината компанията е доставила над 128 хил. напълно електрически автомобила на своите клиенти спрямо малко над 59,6 хил. броя година по-рано.

Очаква се BMW да пусне в продажба електрическия i7s през ноември, както и iX1. Към тези модели ще се присъединят догодина i5 и Rolls-Royce Spectre, който щеше да бъде представен през октомври.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:15 | 03.11.22 г.
fallback
Още от Новини виж още