Делът на Tesla Inc. на пазара на електромобили в Калифорния отново се свива от началото на годината, показват изчисления на Ройтерс, базирани на данни, обхващащи продажбите от януари до септември.
Tesla контролира 73% от пазара на електрически коли в Калифорния за първите девет месеца на годината, като това е най-ниското ниво за компанията, ръководена от Илон Мъск, от 2018 г. насам, показват данни на Калифорнийската енергийна комисия.
През 2021 г. делът на Tesla достига 75%, а година по-рано – 79 на сто.
Продажбите на Tesla в Калифорния, където се намира първата гигафабрика на концерна – във Фримонт - представляват 15% от глобалните доставки на автомобилния производител за миналата година. Калифорния е най-големият щат в САЩ по отношение на продажбите на превозни средства с нулеви емисии, което включва също коли с водородни горивни клетки и плъгин хибриди. Делът на тези автомобили достига 18% от общите продажби на щата за първите девет месеца на годината.
Пазарен дял на Tesla в Калифорния. Източник: Калифорнийска енергийна комисия
Tesla все още продава повече електрически превозни средства на този ключов пазар, отколкото през същия период преди година, но съперниците ѝ, включително Hyundai Motor, увеличиха продажбите чрез по-актуални модели, предоставяйки по този начин на купувачите по-голям избор.
Tesla победи и в анкета относно склонността на кандидат-купувачите да се сдобият с неин модел. Общо 53% от респондентите споделят, че обмислят да закупят електромобил на компанията, показва проучване на AutoPacific. Това обаче представлява спад спрямо данните от подобна анкета през 2021 г., когато 58% от респондентите предвиждат покупка на Tesla.
Обем на продажби на Tesla в Калифорния спрямо общите продажби на електромобили в щата. Източник: Калифорнийска енергийна комисия
„Достигаме точка на насищане за пазарния дял на Tesla в Калифорния“, коментира Ед Ким, президент на AutoPacific. Той очаква конкурентите на концерна да продължат да отнемат от пазарния му дял, като същевременно вижда продажбите на Tesla да продължат да растат.
Стремежът на главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск да се сдобие с Twitter и подкрепата му за републиканците предизвика опасения относно марката Tesla, особено в доминиран от демократите щат като Калифорния.
Анализаторът на Guidehouse Insights Сам Абуелсамид заяви, че сагата с Twitter може да е възпряла някои потенциални купувачи на Tesla, които преди това са подкрепили Мъск и неговата мисия за чиста енергия.


Все повече шофьори минават на регенерирани гуми
Спипаха мъж с дрога във Варна
Кои са автомобилите с най-комфортни седалки
Излъчиха шампионите по футбол и волейбол в Общинските ученически игри във Варна
Практично: Как да спасим колата от кражба с подръчни средства
Защо продажбата на F-35 на Саудитска Арабия е толкова противоречив въпрос?
Китайски еврооблигации за милиарди бяха презаписани над 26 пъти
Джеф Безос пренася своя характерен управленски стил в AI стартъп за $6 млрд.
Ник Клег: Трябва да разплетем бъркотията в AI на предишните ЕК, ЕП
Ник Клег: От AI компаниите трябва да се изисква повече прозрачност
Първото AMG, напълно независимо от Mercedes, няма да има ДВГ
Hyundai показа конкурент на Land Cruiser
Малък китайски SUV е новото оръжие на Stellantis в Европа
Регенерираните гуми набират популярност. По-евтини, но дали са безопасни?
Полицаи от Варна преследваха 100 километра пиян шофьор
Поколението Алфа пенсионира клавиатурата
КНДР: Споразумението за подводници между САЩ и Южна Корея ще създаде ефект на "ядрено домино"
Зодиите, които озаряват стаята с присъствието си
10 храни, които помагат в борбата с възпаленията
Какво научава оръжейната индустрия на НАТО от бойните полета в Украйна