fallback

General Motors ще представи план, с който трябва да надмине Tesla по продажби

Компанията се готви да подобри рентабилността на своя електромобилен бизнес и да засили производството до 2025 г.

17:22 | 14.11.22 г.

Американският автомобилен концерн General Motors Co. (GM) ще информира инвеститорите, че компанията очаква да постигне рентабилност относно програмата си за електрически превозни средства през 2025 г. В същата година производителят предвижда да продаде 1 млн. електромобила, съобщава Ройтерс, цитирайки запознати източници.

Главният изпълнителен директор на GM Мари Бара ще очертае плана по време на т.нар. Ден на инвеститорите на 17 ноември, за да покаже как автомобилният производител може да покрие инвестициите за производство на батерии, нови монтажни съоръжения и програмата Ultium. Ръководителите също така планират да уточнят стремежа на GM за постигане на рентабилност по отношение на електромобилния бизнес, който се очаква през тази година да остане на загуба с продажби от 44 хил. превозни средства в САЩ.

След години на развитие GM сигнализира, че най-накрая е готов да започне да произвежда електрически превозни средства в достатъчно големи обеми, снабдени с нов вид батерии, за да се ограничат разходите и да се стимулират продажбите. Компанията планира да атакува агресивно пазара през следващата година, като марката Chevrolet ще пусне в продажба изцяло електрическия пикап Silverado и по-достъпния в ценово отношение SUV Blazer.

GM иска да докаже, че скоро ще се превърне в един от водещите играчи в стремежа на индустрията да замени двигателите с вътрешно горене с електрически задвижвания. В същото време пътят към обемните продажби и постигането на рентабилност в рамките на три години показва колко много изостават другите автомобилни концерни спрямо Tesla, която постигна печалба от 5,5 млрд. долара през 2021 г. чрез своите изцяло електрически модели.

Фокусът на Бара към електромобилите представлява основна част в плана, обявен от компанията миналата година. Стратегията предвижда удвояване на приходите до 2030 г. до около 280 млрд. долара. Всичко това ще разчита на увеличаването на пазарния дял на GM при електромобилите, които ще се продават паралелно с превозните средства с двигатели с вътрешно горене.  

Концернът също така ще си осигури допълнително приходи чрез търговската реализация на услугата на звеното Cruise за превоз чрез автономни превозни средства, известни като роботаксита.

Настигане на Tesla

„Денят на инвеститорите през 2021 г. беше наистина важно и трансформиращо събитие“, коментира анализаторът на Morningstar Inc. Дейвид Уистън. „Беше много смело. Акциите не поскъпнаха, защото всичко е много дългосрочно. Но следващото такова събитие вероятно ще продължи вече започналата история”, добавя той.

Автомобилният производител от Детройт планира да използва своята обширна мрежа от заводи и доставчици, за да настигне Tesla на пазара на електрически превозни средства. Анализаторът на Bank of America Джон Мърфи прогнозира, че GM може да задмине Tesla при продажбите през 2025 г., просто защото GM ще предложи повече модели и ще има по-голямо производство дотогава.

Въпреки че GM очаква програмата за електромобили да започне да генерира печалба след три години, моделите му, захранвани с батерии, все още ще имат по-ниски маржове от превозните средства с двигатели с вътрешно горене. Печалбите от съществуващата конвенционална гама ще продължат да финансират развитието на електромобилите и дейността на Cruise.

Президентът на GM Марк Ройс, главният финансов директор Пол Джейкъбсън, ръководителят на продуктовото развитие Дъг Паркс и Травис Кац, който ръководи бизнеса с електрически микробуси на GM - BrightDrop, също ще присъстват на презентацията, съобщи Бара по време обявяването на последния финансов отчет през октомври.

Справяне с разходите

Очаква се Паркс да води дискусиите относно батериите. Той ще обясни как GM цели да повиши енергийната плътност на клетките Ultium и да намали разходите, изтъква един източник.

Според GM батериите Ultium ще бъдат с 60% по-евтини за производство от батерията на Chevy Bolt. Второто поколение Ultium, чието производство ще стартира през следващите няколко години, се очаква да отчете 40% спад на разходите.

По време на последния отчет Бара заяви, че презентацията тази седмица ще „проникне по-дълбоко във втората фаза на нашата стратегия за растеж на електрическата мобилност“. Втората и третата фаза на плана на GM за удвояване на приходите и подобряване на маржовете включват разширяване на дейността относно Ultium и използване на софтуерната платформа Ultifi за създаване на други услуги.

GM и партньорът му от Южна Корея LG Energy Solution Inc. откриха първия си завод за клетки Ultium в Лордстаун, щата Охайо, и започнаха производството през август. Фабриката произвежда батерийни клетки за пикапа Hummer EV и Cadillac Lyriq SUV, като и двата се продават в малки количества, тъй като GM бавно увеличава производството. Вторият завод за батерии отваря врати следващата година в Спринг Хил, щата Тенеси.

Според Бара GM ще сподели и нови подробности за разширяването на програмата за разработване на система за подпомагане на водача Super Cruise на GM и Ultra Cruise, която позволява на шофьорите да свалят ръцете си от волана за определено време при определени условия.

„GM няма да продава на цените на Tesla, така че може би няма да достигнат техния марж“, посочва Уистън от Morningstar. „Но все пак трябва да могат да отчетат добри маржове. Ако Tesla може да го направи, няма причина GM, Ford или други да не могат. Те просто изостават в продуктовата гама и производството“, добавя той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:22 | 14.11.22 г.
fallback
Още от Новини виж още