fallback

Toyota си осигури финансиране за разработване на водороден пикап във Великобритания

Водородната версия на модела Hilux ще бъде разработена в завода на концерна в Бърнастън

11:00 | 03.12.22 г.
Автор - снимка
Създател

Консорциум, ръководен от автомобилния гигант Toyota, ще получи милиони долари финансиране за разработването на пикап с водородни горивни клетки във Великобритания, съобщава CNBC.

Японският автомобилен концерн посочва, че захранваната с водород версия на пикапа Hilux ще бъде разработена в завода му в Бърнастън, Англия.

Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) оглавява консорциума, който е подкрепен от 5,7 млн. паунда (около 7 милиона долара) финансиране от представители на индустрията и 5,6 млн. паунда, предоставени от правителството на Обединеното кралство. Thatcham Research, D2H, ETL и Ricardo също участват в проекта.

Въпреки че инициативата се ръководи от TMUK, Toyota споделя, че „техническата поддръжка“ ще се извърши от Toyota Motor Europe R&D.

„В рамките на офертата за финансиране, първоначалните прототипи на превозни средства Hilux ще бъдат произведени в Бърнастън през 2023 г.“, посочва компанията, добавяйки: „След като бъдат постигнати успешни резултати, планът предвижда автомобилът да бъде подготвен за производство в ограничени количества“.

Технологията на горивните клетки включва смесване на водород от резервоар с кислород, което от своя страна произвежда електричество. Както отбелязва Центърът за данни за алтернативни горива към Министерството на енергетиката на САЩ: „Електрическите превозни средства с горивни клетки отделят само водна пара и топъл въздух, без да произвеждат емисии от изпускателната тръба“.

Оригиналната версия на Hilux датира от 60-те години на миналия век, като оттогава са разработени няколко итерации на автомобила. Британското правителство заяви, че водородната версия на Hilux ще бъде „идеална за използване в изолирани места, където зареждането на електрически превозни средства е непрактично“.

Новината отразява фокуса на Toyota върху водородните технологии. Компанията започна работа по разработването на коли с горивни клетки през 1992 г., а 22 години по-късно тя пусна в продажба моделът Mirai - седан с водородни горивни клетки.

Отделно, Toyota участва в разработването на по-големи автомобили с водородни горивни клетки, включително камиони. Освен горивни клетки, Toyota разглежда използването на водород при двигатели с вътрешно горене.

Въпреки че концернът е известен със своите хибридни и водородни превозни средства, той се опитва да се наложи на все по-конкурентния пазар на електрически превозни средства, където производители като Tesla и Volkswagen водят по продажби.

Компанията обяви, че възнамерява да инвестира милиарди долари в производството на електромобили, но също така подчерта, че „ще продължи да полага усилия за гъвкаво посрещане на нуждите“ на клиентите „във всички страни и региони, като предлага множество задвижвания и осигурява толкова много опции, колкото е възможно.

Обединеното кралство планира да спре продажбата на нови дизелови и бензинови автомобили и микробуси до 2030 г. От 2035 г. ще се изисква всички нови автомобили и микробуси да не отделят емисии.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:57 | 03.12.22 г.
fallback
Още от Новини виж още