fallback

Силен отчет и оптимистични прогнози изстрелват нагоре акциите на General Motors

Концернът няма да се включва в ценовата война при електромобилите, изтъква главният изпълнителен директор Мари Бара

18:25 | 31.01.23 г.
Автор - снимка
Създател

General Motors Co. очаква печалбата да нарасне през тази година благодарение на по-голямото производство, отхвърляйки опасенията, че маржовете ще бъдат подкопани от ценовата война, която се заформя при електрическите превозни средства, съобщава Bloomberg.

Базираният в Детройт автомобилен производител прогнозира силно търсене на своите SUV модели и пикапи, които му носят по-голям марж, и повишени производствени нива, тъй като проблемите с веригата на доставки от ерата на пандемията отшумяват.

Главният изпълнителен директор Мари Бара отхвърли притесненията относно ценовата война, след като Tesla Inc. и Ford Motor Co. понижиха цените на своите електромобили.

„Отчитаме много силен клиентски интерес към нашите продукти“, изтъква Бара пред анализатори във вторник по време на конферентен разговор. „Смятаме, че точно сега цените ни са такива, каквито трябва да бъдат“, добавя тя.

В обръщение до акционерите тя подчерта, че импулсът при печалбата за 2022 г. ще се пренесе и през тази година, отбелязвайки, че прогнозата на GM за коригирана печалба преди лихви и данъци е в диапазона от 10,5 до 12,5 млрд. долара, или 6 до 7 долара на акция — над прогнозите на анализаторите за 5,70 долара на акция.

Книжата на GM поскъпват с над 7,6% малко след първия час на редовната търговия на Wall Street.

GM очаква обемът на продажбите да нарасне с 5% до 10% през тази година, но не предостави прогноза за приходите. Главният финансов директор Пол Джейкъбсън каза, че темпът на растеж на приходите вероятно ще остане под нивата от 2022 г. и че по-високите цени на превозните средства до голяма степен ще бъдат компенсирани от увеличените разходи за стимули.

Автомобилният производител отчете коригирана печалба за четвъртото тримесечие от 2,12 долара на акция, надминавайки прогнозите на анализаторите за 1,67 долара на акция. Това също надхвърля отчетените през 2022 г. 1,35 долара на акция преди година, но изостава от записаните през третото тримесечие 2,25 долара за акция.

Коригираната печалба за цялата година достига 14,5 млрд. долара.

Приходите на GM през последното тримесечие на 2022 г. възлизат на 43,1 млрд. долара, което е над прогнозите на анализаторите за 40,5 млрд. долара, при 41% увеличение на обема на продажбите на автомобили в САЩ.

Миналата седмица лидерът на пазара на електрически превозни средства Tesla заяви, че приходите му за трите месеца до 31 декември са достигнали 24,3 млрд. долара.

Ценова война в електромобилния сегмент

Конкурентът Ford намали цените на своя електрически SUV Mustang Mach-E, следвайки стъпките на Tesla, която предприе подобен подход за своята гама. Това предизвика опасения сред инвеститорите относно отрицателната ценова спирала за задвижваните от батерии автомобили, чийто дял от общия пазар продължава да расте.

Според Мари Бара GM ще наблюдава пазара, но не вижда необходимост да намалява цените на своите електромобили или на други превозни средства. Тя подчерта пред акционерите, че компанията ускорява производството на най-новите си електрически превозни средства - Hummer EV и Cadillac Lyriq - които са изградени с помощта на клетки, произведени от съвместното предприятие Ultium с LG Energy Solutions.

Автопроизводителят е напът да произведе 400 000 електромобила в Северна Америка от началото на 2022 г. до първата половина на 2024 г. и ще продължи да инвестира в нов капацитет в допълнение към настоящите си планове за три фабрики за батерийни клетки.

„Ще имаме нужда от четвърта фабрика и от още мощности след това“, посочи Бара по време на разговора с анализатори.

Без съкращения на работната сила

Джейкъбсън заяви, че компанията разполага с достатъчно голяма стабилност, за да избегне съкращения, демонстрирайки оперативната сила на GM във време, когато други производители, включително 3M и Goodyear., започнаха да съкращават служители.

В същото време GM планира да ограничи наемането на нови работници и да намали нивата на персонала чрез доброволно прекратяване на трудовите взаимоотношения, като например пенсиониране.

Автомобилният производител отчете оперативна печалба от вътрешния си пазар в Северна Америка през последното тримесечие от 3,65 млрд. долара спрямо 2,17 млрд. долара през същия период на 2021 г. В Китай, най-големият автомобилен пазар в света по обем на продажбите, компанията спечели 201 млн. долара, което представлява спад спрямо 244-те млн. долара година по-рано.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:20 | 31.01.23 г.
fallback
Още от Новини виж още