fallback

Uber гледа към 2023 г. с очаквания за печалба след силен завършек на 2022 г.

Приходите на Uber се увеличават с 49% до 8,61 млрд. долара през четвъртото тримесечие, надминавайки пазарните прогнози

16:16 | 08.02.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американската компания за споделено пътуване Uber Technologies Inc. си постави за цел да реализира печалба тази година, след като завърши 2022 г. с впечатляващ отчет, подкрепен от скока в търсенето на обществен транспорт на фона на възстановяването на икономиката от пандемичните ограничения, съобщава Ройтерс.

Акциите на Uber поскъпнаха с близо 8% час преди старта на редовната търговия на борсата в Ню Йорк.

Главният изпълнителен директор на компанията Дара Косровшахи заяви, че ръководството сега е фокусирано върху постигането на рентабилност на базата на общоприетите счетоводни принципи (GAAP).

„Въздействието на пандемията върху нашия бизнес с мобилност вече остава напълно зад гърба ни“, споделя Хосровшахи.

Uber прогнозира коригирана печалба преди лихви, данъци, амортизация и обезценка между 600 и 700 млн. долара за първото тримесечие, което е значително над очакванията на анализаторите за печалба от 593,06 млн. долара.

Пазарът на споделено пътуване се облагодетелства от икономическото възстановяване след пандемията и нарастването на разходите при покупката и притежаването на автомобил, което тласка мнозина да изберат обществените транспортни услуги. В същото време все повече шофьори са привлечени към индустрията за споделено пътуване, тъй като търсят нови източници на доходи.

Негативното въздействие на коронавируса вече е зад гърба на Uber. Източник: Ройтерс

Uber, която оперира в над 70 държави и 10 000 града, изтъква, че новите продукти за споделено пътуване, като предварителна резервация, споделени пътувания, коли под наем и споделяне на автомобили, също тласкат нагоре приходите.

Според Косровшахи броят на активните шофьори на платформата е достигнал най-високото си ниво в историята през четвъртото тримесечие и продължава да расте през януари. Това заличава притесненията относно недостига на шофьори от пандемичните години.

„Ясно се разграничихме от нашите конкуренти по отношение на предпочитанията на шофьорите. Това доведе до значителни печалби в категорията в световен мащаб, особено в САЩ, където отчитаме почти шестгодишен връх“, изтъква Косровшахи.

Анализаторите изразиха опасения, че по-малкият конкурент Lyft губи пазарен дял от Uber. Lyft ще представи своя отчет в четвъртък (9 февруари).

Приходите на Uber се увеличават с 49% до 8,61 млрд. долара през четвъртото тримесечие, надминавайки пазарните прогнози за 8,49 млрд. долара. Приходите от споделено пътуване растат с 82%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:16 | 08.02.23 г.
fallback
Още от Новини виж още