През 1977 година един собственик на Ferrari се отказа от колата си модел 250 GTO от 1962 година, защото беше твърде шумна за съпругата му. Тогава изборът е бил или жената, или колата. Днес не е много сигурно дали жената би спечелила, пише в коментар Ройтерс. Агенцията посочва, че през последните години класически модели автомобили се превръщат в страст за колекционерите и започват да имат инвестиционна стойност.
Същият модел автомобил стана най-скъпата, продавана някога кола през 2018 година. На търг тогава беше постигната цена от 48 млн. долара. Рекордът беше подобрен през 2022 година от модел на Mercedes от 1955 година, който беше продаден за 149 млн. долара.
Но това са само нищожна част от сделките, които се сключват с класически модели автомобили. Всяка година инвеститори купуват автомобили за милиарди долари, допълва още Ройтерс.
През последните години ретро автомобилите са повишили своята стойност със 185%. Този ръст изпреварва поскъпването на други луксозни стоки, като например вина, предмети на изкуството или часовници. Единствено редки уискита изпреварват повишаването на стойността на ретроавтомобилите, сочат данни на Knight Frank за 2023 година.
На пазара активна е относително малка общност от колекционери, към която активно се присъединяват и инвеститори, привлечени от възможностите за печалба. Наблюденията на италианската инвестиционна компания Azimut сочат, че през последните 30 години класическите автомобили се превръщат в инвестиционни активи. Част от тях имат уникална история, която повишава стойността им.


Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
Внукът на Мохамед Али ще подгрява Кобрата в Дубай
Червен код в Гърция, бурята "Байрон" настъпва здраво
преди 2 години До: zelka007 100% малоумщиина, това е хоби за супербогати извратеняцци.. никаква инвестиция не е отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години доста безполезно занимание - инвестиционни автомобили ... :))) ... стоят в аклиматизирани и обезпрашени гаражи , само им се сменят масла и филтри по график и каучуковите съединения . в общи линии това касае безсмислените транзакции помежду онези 0,01% от населението на света ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар