Ще се наложи огромните "кораби", каквито са автомобилните гиганти, да преминат през ужасно трудния пъзел, който регулаторите им предлагат много често, и то в последния момент. Голямата конкуренция при автомобилните производители не е просто пазарна, с техните нови продукти, а в това как ще се адаптират в един променлив свят, с нови регулации. Това каза Калоян Желев, автомобилен експерт, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.
Автомобилната индустрия в световен мащаб е втората най-голяма след петролната с годишен оборот от малко под 3 трлн. долара. Това е може би най-сложната икономическа дейност и в Европейския съюз дава работни места на близо 13 млн. души, има принос с около 80 млрд. евро годишно в търговския ни излишък и дава косвени данъчни приходи в размер на около 385 млрд. евро годишно.
Това е една индустрия с колосален мащаб, която освен с икономическите си аспекти, както и техническо-инженерните, за които много обичаме да говорим, има и друг аспект, че автомобилът обезпечава правата ни по чл. 13 от хартата на човешките права. Колите са и един от най-преките начини на регулаторите да влияят на ниво индивид. Важността е безспорна.
В България има автомобилен парк от близо 3,8 млн. автомобила, които пренасят нас и стоките ни в такава пропорция, че можем спокойно да кажем, че обществените отношения се движат на колела. Качеството на тези обществени отношения до голяма степен зависят от качеството на тези колела.
Гостът коментира и мнението на китайски автомобилен гигант, че през следващите години броят на световните производители на автомобили може да намалее до 10, като заяви, че "консолидацията вече стана". "В много голяма степен автомобилната индустрия вече е консолидирана в ръцете на няколко огромни конгломерата. Това е една тенденция, която винаги ще съществува и е резултат на стремежа за икономия от мащаба. Колкото по-голям, толкова по-влиятелен и икономически ефективен, казват в автомобилната индустрия, като изключим производители като Ferrari".
"В момента автомобилната индустрия се намира в толкова критично важен преход, че всъщност смисъла на тези консолидации става още по-голям и още по-съществен. Мащабът е още един от инструментите, който ще улесни борбата за успешно преминаване на другия браг на този автомобилен преход".
Но действителността винаги има свойството да ни изненадва. Така че, каквото и да предполагаме сега, картината се движи в толкова много вектори, че каквото и да кажем днес, нищо чудно да изглеждаме смешни утре, предупреди Желев.
Борба за тактически приимущества ли е ценовата борба? Кои са двете основни настроения, които се борят в китайската автомобилна индустрия?
Вижте целия коментар във видеото!


Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан