IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Китайският автомобилен пазар расте бавно през април

Продажбите на електромобили в азиатската страна се свиват с 3,6% на месечна база въпреки ценовите намаления на марките

11:53 | 10.05.23 г.
Електромобили на китайската марка XPeng. Снимка: Bloomberg L.P.
Електромобили на китайската марка XPeng. Снимка: Bloomberg L.P.

Продажбите на нови леки коли в Китай нарастват през април с 2,1% на месечна база, подчертавайки по-бавния темп на растеж въпреки опитите на компаниите да стимулират търсенето чрез ценови намаления, съобщава Ройтерс, цитирайки данни на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA).

Автомобилните продажби на най-големия пазар в света достигат 1,65 млн. превозни средства, което е с 54,5% повече спрямо април 2022 г., когато анти-Covid мерките на Пекин свиха сериозно търсенето, прекъсвайки производствената дейност за много концерни.

През първите четири месеца на годината продажбите на нови леки коли в Китай се увеличават с 1,4% на годишна база до 5,98 млн. превозни средства.

Търсенето на автомобили, използващи нов вид енергия, където влизат изцяло електрически модели и плъгин хибриди, се свиват през април с 3,6% на месечна база, като делът им от общите продажби достига 32%, изтъкват от CPCA. Лидер в този сегмент е BYD Co. с 37% дял, докато Tesla Inc. формира 7,6% от продажбите.

Продажбите на нови леки коли в Китай растат с бавен темп през април. Източник: CPCA Продажбите на нови леки коли в Китай растат с бавен темп през април. Източник: CPCA

Китайският пазар става все по-пренаселен откъм модели, като на изложението в Шанхай през миналия месец бяха представени близо 300 различни превозни средства, от които 172 бяха електрически, изтъкват от консултантската фирма Ways Consulting.

Въпреки че от началото на годината над 40 автомобилни марки се включиха в ценовата война, започната от Tesla, понижавайки цените на някои от най-продаваните модели, все повече потребители решават да отложат покупката в очакване на по-големи намаления, добавят от CPCA.

Продажби на електрически превозни средства в Китай. Източник: CPCA Продажби на електрически превозни средства в Китай. Източник: CPCA

През последните месеци обаче Tesla смени рязко посоката, като започна да повишава цените на някои версии, както в Китай, така и в САЩ. Това би накарало някои потребители да изоставят изчаквателния подход и да се насочат отново към покупка, което ще стабилизира пазара, смята Цуей Доншъ, генерален секретар на CPCA.

Икономическото възстановяване на Китай след COVID-19 е подкрепено най-вече от разходите за услуги, докато продажбите на скъпи стоки като автомобили и смартфони продължават да спадат.

Лекото възстановяване на пазара на имоти и неочакваното свиване на фабричната активност подчертават нестабилната икономическа перспектива, хвърляйки сянка върху китайското икономическо възраждане, което потенциално може да притисне потребителските разходи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:53 | 10.05.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още