fallback

Li Auto изпрати първата си изцяло печеливша година

Приходите на китайския производител на електромобили за четвъртото тримесечие на 2023 г. надхвърлиха очакванията на анализаторите

17:30 | 26.02.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Li Auto Inc. отчете приходи за четвъртото тримесечие, които надхвърлиха прогнозите на анализаторите, тъй като сериозните отстъпки, които компанията прави, за да пребори нарастващата конкуренция на китайския пазар на електрически превозни средства, стимулират продажбите, пише Bloomberg.

Данните за последното тримесечие увеличиха приходите за цялата година до 123,9 млрд. юана (17,2 млрд. долара), докато нетната печалба за 2023 г. беше 11,8 милиарда юана. Това прави Li първият от трите големи китайски производителя на електрически превозни средства, заедно с Xpeng Inc. и Nio Inc., който отчита годишна печалба. Продажбите нарастват със 182% до 376 хил. автомобила.

„Забележително е, че 2023 г. е първата  година, в която отчитаме печалба“, заяви главният финансов директор на Li Ли Тие в изявление в понеделник. „През 2024 г. добрата рентабилност и капиталовата сила ще подкрепят Li Auto за по-нататъшно укрепване на научноизследователската и развойна дейност, за разширяването на бизнес мащаба и ще помогнат на компанията да поведе трансформацията на пазара на превозни средства с нова енергия в Китай“, коментира той.

Въпреки по-доброто от очакваното представяне на Li през изминалата година, все още е твърде рано да се каже кои автомобилни производители ще излязат като дългосрочни победители на хиперконкурентния пазар на Китай.

 Базираната в Пекин компания до момента е значително облагодетелствана от продуктовото си позициониране - нейните модели са предимно електромобили с удължен пробег, задвижвани с батерии автомобили, които обаче са с бензинов двигател, който се задейства, за да презареди клетката, когато тя е изтощена.

Така че за разлика от конкурентите Tesla Inc. или Nio, които разработват чисто електрически модели само с електрически двигатели, дизайнът на Li помага потребителите да останат спокойни по отношение на пробега.

За трите месеца до 31 декември, Li отчита приходи от 41,7 милиарда юана, което е ръст от 136% на годишна база, като резултатът е по-висок от очакваните от пазара 39,8 млрд. юана. Доставките на автомобили за периода достигат рекордните 131 805 броя.

Коригираната нетна печалба за тримесечието скочи до 5,75 млрд. юана, докато брутният марж на компанията беше 23,5% в сравнение с 21,6%, прогнозирани от анализаторите. За сравнение, Tesla отчете брутен марж от 17,6% за последните три месеца на 2023 г.

Но прогнозата на Li за приходите през първото тримесечие между 31,25 млрд. юана и 32,19 млрд. юана е по-слаба от очакванията на анализаторите за 36,37 млрд. юана. В момента Li очаква доставки между 100 и 103 хил.  единици за периода, което също може да разочарова пазара, тъй като анализаторите залагаха на116 604 единици.

Li планира да достави първия си електрически модел с батерии - седемместно многофункционално превозно средство през март и гама от 11 модела до 2025 г., включително пет изцяло електрически автомобила.

Продажбите на превозни средства, задвижвани с нова енергия, в Китай като цяло започват годината слабо, възпрепятствани от по-слабия икономически растеж и потиснатите потребителски настроения. Февруарските продажби на plug-in хибриди (хибридни автомобили, чиято батерия може да се зарежда от електрическата мрежа) и чисто електрически автомобили вероятно са намалели с около 43% на месечна база до 380 хил. единици, съобщи миналата седмица Китайската асоциация на леките автомобили, докато продажбите на всички леки автомобили са намалели с 15,7% до 1,15 млн. единици.

Акциите на регистрираната в САЩ компания Li са поевтинели с 7% от началото на годината, след като цената им се повиши с 83,5% през 2023 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:30 | 26.02.24 г.
fallback
Още от Новини виж още