Европейската комисия (ЕК) обяви, че крайният срок за китайските производители на електрически превозни средства да поемат ценови ангажименти като начин за избягване на митата е изтекъл, без възможност да се преразгледат офертите, които до момента бяха отхвърлени.
Комисията, която проведе антисубсидийно разследване на произведени от Китай електромобили, казва, че няколко износители са представили ценови ангажименти - за спазване на минимални цени за внос, за да се компенсират субсидиите, съобщава Ройтерс.
„Крайният срок за подаване на такива оферти беше 24 август и няма възможност след този срок да се предложат нови ценови ангажименти съгласно правилата на този тип разследване“, изтъква говорител на ЕК.
Изпълнителният орган на ЕС заяви, че остава отворен за намиране на решение, стига то да е напълно съвместимо с правилата на Световната търговска организация (СТО) и да противодейства на установените субсидии.
Всички ангажименти за цените от страна на китайските автомобилни производители бяха представени в деня на крайния срок, посочва говорителят, което означава, че няма време за повторно подаване.
„Въпросните китайски автомобилни производители имаха достатъчно седмици преди крайния срок, за да направят този вид ценови ангажименти. Ако го бяха направили на по-ранен етап, това би позволило смислено ангажиране по темата“, подчертават от Брюксел.
Комисията предложи окончателни мита до 35,3% за електромобили, произведени в Китай, в допълнение към стандартните 10% мита за внос на автомобили в ЕС.
27-те страни членки на ЕС трябва да гласуват предложените окончателни мита на 25 септември. Те ще бъдат въведени до края на октомври, освен ако квалифицираното мнозинство от 15 държави, представляващи 65% от населението на ЕС, не гласува против налозите.
Китайският министър на търговията Уан Уънтао е в Европа тази седмица за дискусии по казуса срещу субсидиите и ще се срещне със заместник-председателя на ЕС и комисар по въпросите за Валдис Домбровскис в четвъртък.
Италия, първата дестинация на Уан по време на неговата европейска визита, обяви в понеделник, е подкрепя налагането на мита.


Какво вещаят звездите за 2026 година?
Една от най-известните медии в света: Намаля ентусиазма от приемането на еврото в България
Има ли исторически доказателства за Витлеемската звезда?
Мерц никога няма да бъде обичан от германците, но как управлява страната?
Какво ще е времето в неделния ден?
AI трябва да задава повече въпроси на децата ви
Старомоден лек за отслабващото доверие в правителството
Китай отхвърля чиповете H200 на Nvidia, надхитряйки стратегията на САЩ
Чешки милиардер иска да създаде европейски отбранителен гигант
Novo Nordisk се търгува, сякаш не е имало бум на лекарствата срещу затлъстяване
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Рецептата Dnes: Постен хляб с мед
Димитър Ганев: Следващата оставка в държавата ще бъде тази на президента Радев
Атанас Славов: Най-отдалечен и нямащ нищо общо с модела Борисов - Пеевски е Андрей Гюров
С около 30 лева по-скъпи са кувертите за нова година
Американско издание нареди българската червена чушка сред 12-те суперпродукта, пазещи зрението
преди 1 година Сграда се изгражда, автомобил се произвежда. Оправете си заглавието, нелепо звучи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар