Франция, Гърция, Италия и Полша ще подкрепят митата върху вноса на електрически превозни средства от Китай, разкриват пред Ройтерс източници, запознати с плановете на страните. Това ще бъде достатъчно, за да може Европейският съюз (ЕС) да получи зелена светлина за налагането на наказателните налози срещу изгражданите в азиатската страна електромобили, което ще засили търговското напрежение с Пекин.
Европейската комисия (ЕК), която проведе антисубсидийно разследване върху електромобилите, произведени в Китай, изпрати своето предложение за окончателни мита до 27-те държави членки преди гласуването, което ще се проведе в петък.
Съгласно правилата на ЕС Брюксел може да наложи окончателни мита, които ще важат през следващите пет години, освен ако квалифицираното мнозинство от 15 страни от ЕС, представляващи 65% от населението на блока, не гласува против плана.
Франция, Гърция, Италия и Полша ще гласуват в подкрепа на търговските бариери, изтъкват официални лица и източници от тези страни. Заедно те представляват 39% от населението на ЕС. Комисията може също така да представи ново, изменено предложение, ако реши.
Изпълнителният орган на ЕС заяви, че е готов да продължи преговорите за алтернатива на митата с Китай и може да преразгледа ценови ангажимент - включващ минимална цена по внос и ограничение на обемите - след като по-рано отхвърли предложените от китайските компании оферти.
Единият вариант, който се разглежда, е минималните цени по внос, изчислени с помощта на критерии като пробег, производителност на батерията и дължина на електрическото превозно средство, заедно с това дали е с две или четири задвижващи колела, посочва източник, запознат с въпроса.
Алтернатива е ангажимент за инвестиции в ЕС с квоти за преходен период.
Планираните мита варират от 7,8% за Tesla до 35,3% за SAIC и други компании, за които се смята, че не са съдействали при разследването на ЕС. Тези налози са в допълнение към стандартните 10% мита за внос на автомобили в ЕС.
Германските производители на автомобили като цяло отхвърлят митата, които според тях биха могли да застрашат продажбите на китайския автомобилен пазар, ако страната отвърне с контрамерки.
Главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz Group AG Ола Калениус оглави призивите за отворени пазари през последните месеци, като ръководителят на Volkswagen AG Оливер Блуме също многократно изрази загриженост относно потенциален търговски спор с Китай.
По-рано германският икономически министър Роберт Хабек призова за политическо решение на спора относно митата върху електромобилите, произвеждани в азиатската страна, след среща с китайския министър на търговията Уан Уънтао в средата на септември.


Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Времето във Варна на 5 декември 2025
Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад