Работниците на автомобилния производител Volkswagen в Германия спират производствена дейност, за да се присъединят към протестите относно плановете на компанията да предприеме безпрецедентно закриване на фабрики в страната, съобщава Bloomberg.
Лидерите на синдикатите планират да информират служителите в 11 германски монтажни обекта за последните преговори с работодателя. Събитията поставят началото на трудна седмица за най-големия производител на автомобили в Европа, който се очаква да отчете спад в продажбите и печалбата, когато представи своя отчет в сряда (30 октомври).
Главният изпълнителен директор на Volkswagen Оливер Блуме се позова на високите разходи на едноименната марка, която се сблъсква с намаляващо търсене в Европа и засилващата се конкуренция в лицето на китайски конкуренти като BYD Co. Междувременно синдикатите посочват, че работниците са принудени да плащат за грешките на ръководството, включително неуспешната електрификация и лошата ценова политика.
Ръководството „все още не е представило съгласувана концепция за това как иска да води Volkswagen в бъдещето“, изтъква Даниела Кавало, ръководител на профсъюза IG Metall.
Тя добавя, че ръководителите не желаят да се откажат от затварянето на фабрики и съкращенията на работни места.
Автомобилният производител преживя няколко тежки седмици, откакто коригира в посока надолу за втори път своята прогноза за печалбата в края на септември.
Въпреки че неговите марки премиум автомобили, включително Audi и Porsche, остават най-големият източник на печалба за концерна през последните години, сега те също се сблъскват с редица предизвикателства. Porsche обяви, че обмисля намаляване на разходите и преразглежда моделната си гама, след като спадът на търсенето в Китай удари печалбата ѝ.
Преговорите с работниците засега не дават резултат. Активният гратисен период ще изтече следващия месец, като предупредителните стачки в обектите на групата в Германия са възможни от 1 декември.
Volkswagen, най-големият автомобилен производител в Европа, е в процес на сериозно преструктуриране, докато обмисля затваряне на заводи в Германия поради слабото европейско търсене, конкуренцията от Китай, предизвикателствата, свързани с електрификацията и високите разходи в Германия.
„По-добрата разходна база, особено в Германия, е от съществено значение, за да останем успешни в тази среда в бъдеще“, изтъква членът на директорския борд на групата Марко Шуберт.
Доставките на Volkswagen в Китай, който е най-големият автомобилен пазар в света, са намалели с 15% до 711 500 автомобила през третото тримесечие. Междувременно глобалните продажби на концерна се свиват до 2,176 млн. броя на годишна база.


Виц на деня - 18 ноември
Мачовете по ТВ днес (18 ноември)
57 пожара са потушени в страната за последното денонощие
И "Шеврон" се прицели в "Лукойл"
Без ток във Варна на 18 ноември 2025
Мерц рискува да пропусне шанса си да рестартира Германия
Ще бъде ли AI икономически нетен положителен фактор? Вероятно не
Санкциите спъват арктическия маршрут за руския петрол до Китай
Страх обзема търговците на биткойн, залагащи на свободно падане до $80 000
Следете за това токсично трио преди следващия финансов срив
10 от най-добрите аналогови спортни коли
Край на една ера - nоследният Ford Focus слезе от конвейера
Toyota с радикален ход – ще подменя моделите си на 9 години
Китайски SUV спечели 4 от най-престижните награди за дизайн
BMW пуска юбилейно издание на 3-Series
В СРС гледат делото "Корал" за документна измама срещу Лена Бориславова
Четирима от всеки петима украинци, призовани в армията... дезертират
Кола блъсна 64-годишна жена в Бургас
Лили Иванова ще пее в зала „Олимпия“ на 24 май 2026 г.
Филмът на Стефан Командарев Made in EU с награда във Франция
преди 1 година До: Gna Каквото и да пишеш е без значение, големите спецове кат теб не ги купуват. Факт! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: кhао тошеее, не е нужно да ни информираш какви содомии правите с тиквата.... запази поведение, боооклучак! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Каквото и да правят е без значение. Китайските електромобили ще заемат все по-голям дял в продажбите на коли. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година И аз ще стачкувам, тиквата направо прекалява вече, няма да пиша повече пък :D :G :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар