Настроенията в германската автомобилна индустрия се влошиха значително през ноември поради спада на поръчките, съобщава Handelsblatt, цитирайки проучване на икономически институт Ifo.
Индексът, измерващ настроенията в сектора на автомобилостроенето, падна до минус 32,1 пункта от минус 28,6 пункта през октомври.
„Индустрията е заседнала в настоящата комбинация от дълбока трансформация, интензивна конкуренция и слаба икономика“, изтъква Анита Вьолфл, експерт в Ifo.
Компаниите определят сегашното състояние на своя бизнес като значително по-лошо от това през октомври. Те също така са още по-песимистични за перспективите през следващите шест месеца.
Мрачното настроение се дължи главно на слабото търсене. „Планината от поръчки, които компаниите в автомобилната индустрия натрупаха от началото на 2021 г. с оглед на пандемията и проблемите с веригата на доставки, вече я няма“, посочва Вьолфл. „Постъпват нови поръчки, но те не са достатъчни за пълното използване на капацитета“.
Кризата в индустрията се отразява и на търсенето на работна ръка: мярката за очакванията за заетостта леко се повишава през ноември, но остава близо до дългосрочното дъно от минус 34,1 пункта.
„Много компании в автомобилната индустрия се въздържат да наемат нови служители или обсъждат съкращения на работни места“, коментира още Вьолфл.
Компаниите също така са песимисти за следващите месеци, когато става въпрос за бизнес им зад граница. Въпреки това изглежда, че избирането на Доналд Тръмп за втори президентски мандат няма ефект върху настроенията. По време на своята кампания републиканецът заплаши да наложи нови мита върху вноса на стоки в САЩ.
Показателят за очакванията за износ дори се повиши осезаемо - от минус 31,3 пункта през октомври до минус 19,2 пункта за ноември.
„Компаниите все още чакат да видят как ще се развие търговската политика“, изтъква Вьолфл. Освен това доларът поскъпна значително след избирането на Тръмп, от което германските износители могат да се възползват.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 11 месеца А всичко изглеждаше толкова добре - газ и суровини от съюзна Америка, на безумно ниски цени. Поне така обещаваха. Но 2 години след тия обещания Германия е до шия в киреча. И няма никакви изгледи за промяна. Като си имат такива "съюзници" (дето "малко" ги окупираха), не им трябват врагове. отговор Сигнализирай за неуместен коментар