Холдинговата компания Porsche SE, която е най-големият акционер във Volkswagen Group, планира да разшири своите инвестиции и да диверсифицира активите си, след като отчете загуба от 20 млрд. евро след облагане с данъци поради обезценка на участието си в най-големия производител на леки коли в Европа, съобщава Ройтерс.
Бордът на директорите на Porsche предложи по-нисък дивидент от 1,91 евро на привилегирована акция, след като миналата година изплати 2,56 евро на акция, което се дължи на по-ниския приток на възвръщаемост от Volkswagen. Концернът отчете 15% спад на оперативната печалба за 2024 г.
„Непрекъснато преглеждаме различни потенциални инвестиционни възможности както в сегмента на нашето портфолио, така и инвестиции на други места“, изтъква Луц Мешке, член на борда на Porsche, отговарящ за управлението на инвестициите и бивш главен изпълнителен директор на производителя на премиум автомобили Porsche AG.
По думите на Мешке холдинговата компания разполага с „финансовия капацитет да направим по-големи инвестиции“.
Porsche SE, която се контролира от семействата Порше и Пиех, заяви, че актуалните програми относно Volkswagen и Porsche за намаляване на разходите имат значителен потенциал да повишат рентабилността, като тези бизнеси трябва да се съсредоточат върху стриктното им прилагане.
Германската медия Bild съобщи по-рано този месец, че клановете Порше и Пиех обмислят продажба на дял във Volkswagen, за да освободят капитал за други инвестиции.
Книжата на Volkswagen са разделени между обикновени акции, които дават право на глас, и по-широко търгуваните привилегировани акции, които са включени в германския индекс DAX и не дават право на глас.
Съществуват и критики, че засиленият контрол на Порше и Пиех върху Volkswagen е причина за слабото представяне на концерна през последните години по отношение на фондовата борса. Това твърдение обаче бе отречено от Волфганг Порше, внук на основателя на едноименния производител, който заяви, че ниската цена на акциите на Volkswagen през последните години не е в резултат на управлението на неговото семейство.
Ниската оценка на Volkswagen, която някои инвеститори свързват с проблемите в корпоративното управление, дължащи се на сложната структурата на собственост на групата, е дългогодишен проблем, който дори забележителното листване на неговото подразделение Porsche миналата година не успя да разреши.
Порше отхвърли критиките на инвеститорите относно двойната роля на Оливер Блуме, който ръководи едновременно цялата германска група и Porsche AG, предизвиквайки опасения относно неговата ефективност.
От своя страна, Порше защити главния изпълнителен директор, подчертавайки, че върши добре своята работа.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим