Вече бавното навлизане на електромобилите в САЩ ще се забави още повече, след като данъчният кредит от 7500 долара за купувачите на електромобили изтече в края на този месец, пише Bloomberg.
Автомобилите, задвижвани с батерии, ще съставляват половината от продажбите на автомобили в САЩ през 2039 г. - пет години по-късно от предварителните очаквания, показва нова прогноза на EY. През настоящото десетилетие ръстът в продажбите на електромобили едва ли ще се промени, достигайки 11% от пазара в САЩ до 2029 г. в сравнение с 8,1% през миналата година, сочи проучването на EY, публикувано в понеделник.
Прогнозата е поредното доказателство за това, че политиките, подкрепяни от президента Доналд Тръмп, вероятно ще превърнат САЩ в глобален изоставащ в областта на електромобилите.
Тръмп се обърна срещу политиките в подкрепа на електромобилите, докато водеше кампания за втори мандат в Белия дом. Той нареди на федералните агенции да отменят амбициозните регулации за емисиите и икономията на гориво, а фискалният му пакет от 3,4 трлн. долара премахна финансовите санкции за автомобилните производители, които не отговарят на тези стандарти, и отменя данъчния кредит от 7500 долара за потребителите, които купуват електромобили, на 30 септември.
EY прогнозира, че тези действия ще направят електромобилите още по-трудно продаваеми за американските купувачи на автомобили, които вече бяха отблъснати от високите цени и неравномерната инфраструктура за зареждане на автомобилите с батерии.
Автомобилните производители ограничиха многомилиардните си залози за технологията, които направиха по-рано през това десетилетие, когато очакваха моделите с батерии да формират до половината от продажбите до 2030 г.
Сега автомобилните производители пренасочват ресурсите си обратно към традиционните автомобили, задвижвани с бензин, и спират производството на електромобили.
Миналата седмица General Motors Co. намали производството в два завода за електромобили, позовавайки се на по-бавното търсене от страна на клиентите. Главният изпълнителен директор на Ford Motor Co. Джим Фарли наскоро заяви пред анализатори, че автомобилният производител свива разходите за електромобили „доста сериозно“, въпреки че разкри планове за нова линия от достъпни модели електромобили.
Облекчаването на регулаторните политики, високите разходи и пропуските в инфраструктурата допринасят за намаляване на приемането на електромобилите в САЩ, коментира в интервю Константин М. Гал, глобален ръководител по въпросите на мобилността в EY.
Останалата част от материала четете в сайта на Bloomberg TV Bulgaria


Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
преди 2 месеца Ми това е правилният път.Ще се налагат с темпото,което клиентите искат. Когато действително станат по-добри, няма да има никаква нужда от държавно субсидиране и централно налагани забрани ,за да заменят бензиновите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар