IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Новият Mustang доказва, че Дядо Коледа не съществува

Това е "най-тъжният" Mustang след втората генерация, според анализ на изданието Autoevolution

17:30 | 26.12.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Ford</p>

Снимка: Ford

"Когато преди няколко месеца се появиха първите скици на новия Mustang, отзивите за него бяха диаметрално противоположни, като преобладаваха отрицателните", пише в свой анализ изданието Autoevolution. Авторът на материала, който публикуваме с малки съкращения, разсъждава какво ще се случи с легендарния модел на пазара в Европа. Там той ще се продава за първи път в историята си.

"Обикновено хората реагират точно така, когато Ford реши да смени поколенията на своя пътеводен модел. Изключение направи единствено петото поколение, при което Mustang се върна към класическия си стил. Когато обаче "Синия овал" представи най-новата си генерация, светът се обърна с главата надолу. И повтори синдрома Corvette 2014 - отначало всички го мразеха, а после се научиха да го обичат.

Някои хора определиха новия Mustang като "Fusion с две врати", други го нарекоха "Aston Mustang", а трети си позволиха да го сравнят със Subaru BRZ. Най-вероятно всички те с течение на времето ще се научат да обичат този автомобил. Не всички обаче ще го сторят. Има хора, на които той няма да се хареса, въпреки че Ford вложи много усилия в проекта. Просто Mustang имаше нужда от обновяване, най-вече в технически аспект, но с решението си да го превърне от американски в световен автомобил Ford пожертва и рискува много.

Трябва ли да го мразим? В никакъв случай, въпреки че това е "най-тъжният" Mustang след втората генерация. Вярно е, че новото поколение разполага с много повече мощ, отколкото преди, и не е от тези автомобили, които изглеждат по-бързи, отколкото са в действителност. Големият проблем пред Mustang в момента е друг - на него му липсва тази частица, която съвременните производители масово изхвърлят от продукцията си заради по-високи печалби. Тя се казва "наследство".

Както и всички останали, Ford активно поставя своята продукция под общ знаменател. Външният вид на всички модели е почти еднакъв. Не можете да си позволите Focus? Добре, вземете си Fiesta. Тя изглежда по същия начин, просто е по-малка. Всички модели на Ford трябва да имат трапецовидна усмивка на "лицето" и точно в това е проблемът. Mustang по принцип е различен. Той си има собствен подход към модата. Вижте Camaro и Challenger. Тях няма как да ги объркате с Avenger или Impala. Докато сега опасността да сбъркате Mustang с Fusion е доста голяма.

Защо е всичко това? Защото Mustang най-после се огледа и в европейските клиенти, които винаги са мислили различно от американските. Оригиналният Mustang отдавна стана хит сред европейските ентусиасти, но никога не е имал смисъл за средностатистическия купувач на автомобили от Стария континент. Сега той трябва да бъде в по-голяма степен европейски и по-малко американски. И съответно да се подчини на корпоративния стил...

В момента вървят слухове, че Mustang идва в Европа, за да се бори с BMW M4 и Porsche 911. Изглежда невероятно и несериозно. От уравнението можем спокойно да махнем 911, но със сигурност ни предстои да видим доста сравнителни тестове, в които моделът на Ford ще се изправи срещу BMW M4. А това е безумно глупаво - Mustang никога не се е замислял дори да се пробва срещу подобни купета. Неговата територия е там, където са Camaro и Challenger.

Когато си купува Mustang или Camaro, европейският клиент иска да усети "Американската мечта", която той никога не е имал. В нея влизат понятия като "жив" заден мост, свирепа скорост на правите, салон без излишни неща и 50-годишно наследство. На Mustang не му трябва да се вълнува от рекордно време на "Нюрбургринг" - това е автомобил, който спокойно може да участва в състезание между драгстери. И няма нищо общо с немските машини, които се превърнаха в компютри. При тях електрониката ви забранява да се повеселите.

Най-странното е, че Ford не си извлече поуки от европейското фиаско на Chevrolet. За него основната причина е, че жителите на Стария свят искаха освен Corvette и Camaro да видят и големи седани като Impala и Malibu, а не подобия от рода на Aveo, Cruze и Lacetti. Всички знаем как приключи това. И в случая не се опитваме да убедим когото и да е, че Mustang ще се провали, защото това няма как да стане. Той просто ще разочарова няколко души.

Сред тях ще бъдат тези, които дълго време очакваха нова икона. Тяхното разочарование ще е равносилно на това, което изпитаха при излизането на второто поколение на Mustang. Тогава от масъл-кар Mustang се превърна в безумен пони-кар. А всъщност новата генерация на легендарния модел е най-яркото доказателство, че Дядо Коледа не съществува".

Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:44 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още