"Когато преди няколко месеца се появиха първите скици на новия Mustang, отзивите за него бяха диаметрално противоположни, като преобладаваха отрицателните", пише в свой анализ изданието Autoevolution. Авторът на материала, който публикуваме с малки съкращения, разсъждава какво ще се случи с легендарния модел на пазара в Европа. Там той ще се продава за първи път в историята си.
"Обикновено хората реагират точно така, когато Ford реши да смени поколенията на своя пътеводен модел. Изключение направи единствено петото поколение, при което Mustang се върна към класическия си стил. Когато обаче "Синия овал" представи най-новата си генерация, светът се обърна с главата надолу. И повтори синдрома Corvette 2014 - отначало всички го мразеха, а после се научиха да го обичат.
Някои хора определиха новия Mustang като "Fusion с две врати", други го нарекоха "Aston Mustang", а трети си позволиха да го сравнят със Subaru BRZ. Най-вероятно всички те с течение на времето ще се научат да обичат този автомобил. Не всички обаче ще го сторят. Има хора, на които той няма да се хареса, въпреки че Ford вложи много усилия в проекта. Просто Mustang имаше нужда от обновяване, най-вече в технически аспект, но с решението си да го превърне от американски в световен автомобил Ford пожертва и рискува много.
Трябва ли да го мразим? В никакъв случай, въпреки че това е "най-тъжният" Mustang след втората генерация. Вярно е, че новото поколение разполага с много повече мощ, отколкото преди, и не е от тези автомобили, които изглеждат по-бързи, отколкото са в действителност. Големият проблем пред Mustang в момента е друг - на него му липсва тази частица, която съвременните производители масово изхвърлят от продукцията си заради по-високи печалби. Тя се казва "наследство".
Както и всички останали, Ford активно поставя своята продукция под общ знаменател. Външният вид на всички модели е почти еднакъв. Не можете да си позволите Focus? Добре, вземете си Fiesta. Тя изглежда по същия начин, просто е по-малка. Всички модели на Ford трябва да имат трапецовидна усмивка на "лицето" и точно в това е проблемът. Mustang по принцип е различен. Той си има собствен подход към модата. Вижте Camaro и Challenger. Тях няма как да ги объркате с Avenger или Impala. Докато сега опасността да сбъркате Mustang с Fusion е доста голяма.
Защо е всичко това? Защото Mustang най-после се огледа и в европейските клиенти, които винаги са мислили различно от американските. Оригиналният Mustang отдавна стана хит сред европейските ентусиасти, но никога не е имал смисъл за средностатистическия купувач на автомобили от Стария континент. Сега той трябва да бъде в по-голяма степен европейски и по-малко американски. И съответно да се подчини на корпоративния стил...
В момента вървят слухове, че Mustang идва в Европа, за да се бори с BMW M4 и Porsche 911. Изглежда невероятно и несериозно. От уравнението можем спокойно да махнем 911, но със сигурност ни предстои да видим доста сравнителни тестове, в които моделът на Ford ще се изправи срещу BMW M4. А това е безумно глупаво - Mustang никога не се е замислял дори да се пробва срещу подобни купета. Неговата територия е там, където са Camaro и Challenger.
Когато си купува Mustang или Camaro, европейският клиент иска да усети "Американската мечта", която той никога не е имал. В нея влизат понятия като "жив" заден мост, свирепа скорост на правите, салон без излишни неща и 50-годишно наследство. На Mustang не му трябва да се вълнува от рекордно време на "Нюрбургринг" - това е автомобил, който спокойно може да участва в състезание между драгстери. И няма нищо общо с немските машини, които се превърнаха в компютри. При тях електрониката ви забранява да се повеселите.
Най-странното е, че Ford не си извлече поуки от европейското фиаско на Chevrolet. За него основната причина е, че жителите на Стария свят искаха освен Corvette и Camaro да видят и големи седани като Impala и Malibu, а не подобия от рода на Aveo, Cruze и Lacetti. Всички знаем как приключи това. И в случая не се опитваме да убедим когото и да е, че Mustang ще се провали, защото това няма как да стане. Той просто ще разочарова няколко души.
Сред тях ще бъдат тези, които дълго време очакваха нова икона. Тяхното разочарование ще е равносилно на това, което изпитаха при излизането на второто поколение на Mustang. Тогава от масъл-кар Mustang се превърна в безумен пони-кар. А всъщност новата генерация на легендарния модел е най-яркото доказателство, че Дядо Коледа не съществува".
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Новият Mustang доказва, че Дядо Коледа не съществува
Това е "най-тъжният" Mustang след втората генерация, според анализ на изданието Autoevolution
17:30 | 26.12.13 г.
Снимка: Ford
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив с САЩ
-
Кадър на деня за 6 декември
-
Облигациите не защитават от AI балон
-
В Испания и Италия банките стимулират дългоочакваното възстановяване на акциите
-
Илон Мъск подготвя Starlink Mobile – новият мобилен оператор от космоса
-
Waymo планира софтуерна сервизна реакция заради инциденти с училищни автобуси
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
Новият проектобюджет за 2026 г. залага на по-нисък дефицит, но двоен ръст на държавните заплати
-
Шефът на Rheinmetall: Мирът в Украйна няма да навреди на нашия бизнес
-
Дори Фед да намали лихвите отново, подкрепата за икономиката ще бъде ограничена
-
Как Русия успява да покрива човешките си загуби на фронта с нови войници
-
ЕС и Г7 обмислят забрана на морските услуги за износа на руски петрол вместо ценови таван
Най-четени новини
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Кристоф Де Мил: Влизането на България в еврозоната ще укрепи стабилността на единния валутен съюз
-
В Турция вече смятат втечнения газ от САЩ за по-изгоден от тръбния газ от Русия и Иран
-
Нова опасност за Мерц: бизнесът предупреждава, че Германия е в състояние на свободно падане
-
Правителството ще преразгледа заплатите в публичния сектор, осигуровките и данък дивидент
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
Дълги години Швейцария привлича богаташите, сега иска да плащат данък върху наследството си*
-
Връщането на минималните осигурителни прагове е „червена линия“ за АИКБ
-
ЕЦБ отказа гаранции за репарационен заем за Украйна и хвърля страната във финансова криза
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Прогноза: Цените на жилищата в България догодина ще растат с темпа на инфлацията
-
Американски и руски изтребители влязоха в сблъсък за парите за отбрана на Близкия изток
-
До шест месеца България ще е в топ 5 на Европа по капацитет за съхранение на енергия
-
Западните санкции принуждават руснаците да се обърнат към местните вина
-
Украйна удари най-голямото руско пристанище в Черно море, Русия отговаря с ракети по Киев*
-
Родителите на деца до 12 години ще могат да работят дистанционно през лятната ваканция
-
Как сградата на Халите в София е пример за търговски обект и витрина на устойчиви практики
-
През следващите години кафето от Бразилия може да има по-различен вкус
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Кадър на деня за 6 декември
-
Облигациите не защитават от AI балон
-
В Испания и Италия банките стимулират дългоочакваното възстановяване на акциите
-
Оли Рен: Има рискове за забавяне на инфлацията в еврозоната
1 -
Fitch намали перспективата пред кредитния рейтинг на Унгария на отрицателна
1 -
Новият проектобюджет за 2026 г. залага на по-нисък дефицит, но двоен ръст на държавните заплати
5


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна