fallback

Късче индивидуалност

Новата Mazda3 има на какво да научи самозабравилите се германски хечбек модели

15:37 | 25.05.14 г.

Ако си японски производител на автомобили и искаш да наложиш новия си хечбек в Европа, е повече от ясно, че те чака труден и дълъг път. Причината е проста. Колкото и хубава да е колата ти, тя трябва да се докаже на пазар, който от години е свикнал с родното си производство. Дори хората, които пренебрегват безспорния лидер Volkswagen Golf, имат куп френски, германски, та дори и италиански автомобили, към които да се насочат. Защо им е да се обръщат към Япония? Може би има защо. Mazda почувства кризата особено силно в Европа, където продажбите на японската компания се сринаха близо двойно само за три години. По това време ръководството стигна до заключението, че нещо радикално трябва да се промени. Всичко започна с представянето на новите SkyActiv поколения на CX-5 и Mazda6, които обаче нямат силата да генерират печалбата, на която е способен автомобил от компактния хечбек клас. Това, разбира се, не е останало незабелязано от японската компания, като резултатът е новата Mazda3. Още на пръв поглед тази кола не изглежда обикновена. Ако я паркирате до стандартен германски хечбек, последният вероятно би се изчервил и изчезнал в неизвестна посока. Какво различава новата “тройка”? На първо място, външният вид. Да видиш красив японски автомобил е рядко срещано явление, което дава допълнително червени точки на Mazda3.

Колата има изключително нисък профил и най-дългото междуосие в класа си. Вероятно си мислите, че това би означавало скромно място за глава на задната седалка и огромни външни размери, което не е така. Тя използва нова платформа и е нараснала на дължина само с 3 мм спрямо своя предшественик. За сметка на това купето е по-ниско с цели 2 сантиметра, което освен страхотен външен вид, гарантира и нисък център на тежестта. В комбинация с голямото разстояние между предните и задните гуми, получавате истински забавен и сигурен компактен автомобил. Отвътре нещата не стоят по-различно. Германците има на какво да се научат от своя съюзник през Втората световна война. Прави впечатление, че от Mazda изцяло са се концентрирали в задоволяване на европейските вкусове, използвайки централен джойстик зад скоростния лост, който служи за управление на мултимедийната система и напомня на оборудването на коли от премиум сегмента. Същото важи и за централния хед-ъп дисплей, с който са оборудвани по-скъпите версии. Единственият негативен оттенък на кабината е леко шумното окачване при преминаване на напречни неравности. Дотук Mazda се справя чудесно и европейските компании има за какво да се притесняват. Но клиентите на Стария континент държат на ефективните и модерни двигатели. Mazda не предлага толкова двигатели, колкото Volkswagen и Opel например, но в гамата й все пак има достатъчно предложения за всеки вкус. Единственият дизелов двигател е с 2.2 литра работен обем и има 150 к.с. С него е оборудвана най-скъпата версия на Mazda3, но не и без причина. Двигателят осигурява стабилна динамика дори с 6-степенната автоматична скоростна кутия. Проблемът е, че реалният му разход е по-висок от обявеното в каталога (4.8 л/100 км). Няма как да говорим за съвременна Mazda, без да споменем SkyActiv технологията. Тя е особена гордост за японците и се състои от набор от системи, които подобряват динамиката и ефективността на колите. При Mazda3 философията е била използвана за изграждането на платформата, купето, скоростната кутия, двигателя и управляващата електроника. Mazda3 e комбинация от атрактивен външен вид и приятна улегналост. Тя няма да ви изненада с нечувано ускорение или блестящо поведение в завой, но ще ви радва всеки път, когато я погледнете, а не е ли това най-важното за всеки млад човек, борещ се за късче индивидуалност?

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:04 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още