Представете си гараж, в който автомобилите паркират сами. Или пък магистрали със специални ленти за машини без шофьор. Това е бъдещето, при това близкото бъдеще, пише CNBC, разкривайки подробности за въвеждането на автономните превозни средства на пазара.
Автомобилите, които не се нуждаят от шофьор, ще се появят през следващите 20 години, сочи докладът на компанията за анализи Ernst & Young, разпространен от CNBC. Остава обаче въпросът кога тези машини ще бъдат фактор на пазара, както и на каква цена ще се предлагат.
Според Анил Валсан, анализатор в Ernst & Young, все още има сериозни пречки пред системите за автономно управление, но технологиите се развиват и в крайна сметка ще достигнат необходимото ниво, за да бъдат предложени на пазара.
Пресен пример за това е представената през миналата седмица кола на Google, която вече демонстрира възможностите си да се движи без намеса на шофьор. Машината не разполага нито с педали, нито с волан.
Въвеждането на подобна технология в серийно производство обаче ще отнема време. Според анализаторите през 2025 г. едва 4% от колите ще имат автономно управление. След още 5-10 години обаче развитието на технологията ще върви с по-бързи темпове, като към 2035 г. се очаква три от всеки четири автомобила да разполагат със система за автономно придвижване.
"Вероятно автономните автомобили ще бъдат най-добре приети в САЩ, но с времето търсенето им ще расте и на други пазари по света", смята Валсан.
Въпреки смелите си прогнози анализаторите от Ernst & Young са скептични относно широкото приложение на автономните коли. Те смятат, че подобни автомобили, поне в началото, ще се използват най-вече в контролирани зони.
"Паркирането и дори намирането на автомобила в огромен паркинг е труда задача. Новите технологии ще позволят на автомобилите сами да се паркират. А след това да се отзовават на посочено място", твърди Валсан. И пояснява, че вече има паркинги, в които водачът просто оставя колата си, а специални платформи я паркират. След това, чрез телефона си или друго устройство водачът "вика" колата и тя пристига при него.
Следващият етап ще бъдат специалните ленти по магистралите, по които автомобилите ще се движат без намесата на шофьор. Технологията ще контролира както скоростта и посоката на движение, така и дистанцията до другите коли. Прогнозира се също така използването на автономни машини в центровете на големите градове, което ще бъде и решение на проблемите с трафика, тъй като всичко ще се управлява от прецизен компютър.
Остава обаче един много важен въпрос - колко ще струва всичко това? Според Ernst & Young разходите ще бъдат значителни, поне в началото.
Изчисленията показват, че през 2025 г. поставянето на подобна технология в автомобила ще струва между 7 000 и 10 000 долара. Разходите обаче бързо ще намалеят, като към 2030 г. вложението ще изисква около 5 000 долара. След още 5 години цените ще намелят до под 3000 долара.
"Въвеждането на подобна технология няма да бъде лесно, особено в началото. Тъй като цените ще бъдат високи, очакваме да бъдат въведени държавни субсидии, които да компенсират част от разходите за подобен автомобил", обясняват анализаторите.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Кога автономните коли ще почукат на вратите ни?
Как се развива технологията и на каква цена ще бъде предложена тя, разкрива CNBC
11:02 | 08.06.14 г. 1
Един от експерименталните автономни автомобили на Google. Снимка: Google
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Букурещ гласува на избори, които може да предадат на крайната десница първа столица в ЕС
-
Надзорният съвет на НОИ одобри единодушно проекта за бюджет на ДОО
-
Естония гради отбранителна индустрия по собствени правила
-
Американският пратеник Кийт Келог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
-
Китайската централна банка увеличава златните си резерви за 13-и пореден месец
-
ИПИ: Рязкото повишение на дълга е гаранция за вдигане на данъците
-
В Испания и Италия банките стимулират дългоочакваното възстановяване на акциите
-
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
-
Илон Мъск подготвя Starlink Mobile – новият мобилен оператор от космоса
-
ИПИ: Рязкото повишение на дълга е гаранция за вдигане на данъците
-
Volkswagen планира инвестиции за 160 млрд. евро до 2030 г.
-
Кадър на деня за 6 декември
Най-четени новини
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
Кристоф Де Мил: Влизането на България в еврозоната ще укрепи стабилността на единния валутен съюз
-
В Турция вече смятат втечнения газ от САЩ за по-изгоден от тръбния газ от Русия и Иран
-
Нова опасност за Мерц: бизнесът предупреждава, че Германия е в състояние на свободно падане
-
Правителството ще преразгледа заплатите в публичния сектор, осигуровките и данък дивидент
-
ЕЦБ отказа гаранции за репарационен заем за Украйна и хвърля страната във финансова криза
-
Връщането на минималните осигурителни прагове е „червена линия“ за АИКБ
-
Украйна очаква масираните въздушни удари да са ежеседмични, основно с балистични ракети
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Прогноза: Цените на жилищата в България догодина ще растат с темпа на инфлацията
-
Американски и руски изтребители влязоха в сблъсък за парите за отбрана на Близкия изток
-
До шест месеца България ще е в топ 5 на Европа по капацитет за съхранение на енергия
-
Западните санкции принуждават руснаците да се обърнат към местните вина
-
Украйна удари най-голямото руско пристанище в Черно море, Русия отговаря с ракети по Киев*
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
Родителите на деца до 12 години ще могат да работят дистанционно през лятната ваканция
-
Как сградата на Халите в София е пример за търговски обект и витрина на устойчиви практики
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Надзорният съвет на НОИ одобри единодушно проекта за бюджет на ДОО
-
Китайската централна банка увеличава златните си резерви за 13-и пореден месец
3 -
ИПИ: Рязкото повишение на дълга е гаранция за вдигане на данъците
1 -
Акция на седмицата: „Доверие обединен холдинг" АД
-
Кадър на деня за 6 декември
-
Облигациите не защитават от AI балон


„Ангели на пътя“ със сигнален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
преди 11 години Цена от 7-10 000 долара в началото ще се избие най-бързо при таксиметровите компании в развитите държави! Една роботизирана кола-такси би могла да намали със 70-80% тарифите за таксиметровите услуги в градове като Лондон, Ню-Йорк, Цюрих и т.н. отговор Сигнализирай за неуместен коментар