Когато през 2008 г. компанията Tata показа своя Nano мнозина бяха поразени от ниската му цена. Повечето експерти бяха на мнение, че този модел ще промени баланса на силите в бранша, но това не стана, пише в анализа си агенция Bloomberg.
На индийците им трябваха цели 5 години, за да продадат 250 000 единици, а предвиждаха това да стане само за 12 месеца. Оказва се, че клиентите, дори от така наречените развиващи се пазари, не се интересуват кой знае колко от покупката на евтини автомобили. Изглежда сега Nissan попадна в същия капан.
Преди малко повече от година японският производител възроди своята стара марка Datsun, като тя трябваше да зарежда пазарите с бюджетни модели. Схемата е добре позната и изпитана с две други марки на групата – Renault и Dacia. Гамата на Datsun до момента съдържа 3 модела – хечбека Go, минивана Go+ и седана on-Do, които обаче имат доста проблеми с налагането си на пазарите в Индия, Индонезия и Русия, за които бяха създадени.
Според данните до момента Datsun е продал по-малко от 10 000 хечбека Go (цена от 5100 щатски долара) в Индия, където моделът бе показан още през март. За сравнение Maruti Suzuku реализира 2 пъти повече хечбека Alto всеки месец. Пикът на Datsun е бил през април, но през юли са продадени едва 607 единици, като тогава Go е изпреварен дори от Nano.
Тези новини са доста неприятни за генералния директор на Renault-Nissan Карлос Госн, който обеща да увеличи пазарния дял на Nissan в света до 8% през 2017 г. А нещата с Datsun могат да станат още по-сложни, особено на фона на намаляващите продажби на нови автомобили на един от основните пазари – този в Русия.
Все пак експертите на Blomberg не се наемат да правят дългосрочни прогнози за това как ще функционира Datsun. Марката се нуждае и от време, за да успее да се наложи на пазарите. Ако не успее, ще се появи още една Tata Nano – удивително евтин автомобил, който никой не иска да купува.
Още за възродената марка Datsun четете в Automedia.bg
Възродената от Nissan марка Datsun забуксува
Оказва се, че дори на развиващи се пазари не се интересуват кой знае колко от евтини автомобили
12:16 | 21.10.14 г.Седанът on-Do. Снимка: Datsun
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Ще има ли търговска война при електромобилите?
-
Русия обяви украинския президент Володимир Зеленски за международно издирване
-
Кадър на деня за 4 май
-
Англосферата е по-добра в имиграцията от останалия развит свят
-
Влошаващите се перспективи за печалбата заплашват ралито при S&P 500
-
S&P Global повиши рейтинга на Турция заради по-ортодоксалните икономически политики
-
Американската военна машина работи с редкоземни магнити, доминирани от Китай
-
Технология на Huawei предлага на автопроизводителите път към успех в Китай
-
Световният глад за сьомга е свързан с екологична катастрофа
-
Германия отчита ръст на употребата на заместители на месото на растителна основа
-
Русия обяви украинския президент Володимир Зеленски за международно издирване
-
Ще има ли търговска война при електромобилите?
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Влошаващите се перспективи за печалбата заплашват ралито при S&P 500
-
S&P Global повиши рейтинга на Турция заради по-ортодоксалните икономически политики
-
Dow Jones прибави над 400 пункта след нарасналите надежди за понижаване на лихвите от Фед
-
Благоприятните данни тласнаха британския индекс FTSE 100 до рекорден връх
-
Dow Jones прибавя над 300 пункта след по-слабите от очакванията данни за трудовия пазар в САЩ*
-
ЕЦБ е готова със становището за законопроекта за въвеждане на еврото в България