fallback

Неволите на един японски автомобилен концерн

Honda променя своята стратегия, като се дистанцира от регионалните модели и залага на по-тясна продуктова гама

10:51 | 10.12.19 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

По време на двудневно съвещание на доставчиците на японския концерн Honda през март, главният изпълнителен директор на дружеството Такахиро Хачиго активира алармата за извънредно положение.

В хотел Higashinihon в Уцуномия Хачиго заяви, че японският автомобилен производител е изправен пред криза, след като се сблъска със скъпоструващия процес на изтегляне на редица автомобили от пазара и пропуски в качеството. Според Хачиго е необходимо да се изготви нов курс, който компанията да следва, съобщава Ройтерс. 

Оттогава ръководителят на Honda работи спокойно върху реформите за централизиране на процеса на вземане на решения чрез въвеждане на самостоятелно подразделение за изследвания и разработки (R&D) и съкращаване на някои висши ръководни постове, информират трима анонимни представители на компанията.

Реформите, които се очаква да бъдат обявени в началото на следващата година, имат за цел да опростят начина, по който Honda проектира автомобилите и да постави своите инженерни ресурси за по-ефективно използване в момент, когато дружеството трябва да разработва автомобили, съобразени с глобалния процес на електрификация на транспортния сектор.

Според източниците Хачиго е готов да интегрира Honda R&D Co Ltd в Honda Motor Co Ltd, така че нейните техници да работят по-тясно с ключови отдели като закупуване, производство, осигуряване на качеството и продажби и маркетинг.

„Honda вярва, че укрепването на автомобилния бизнес и реформирането му в подготовката за налагането на технологиите за мобилност от ново поколение са нашите най-критични задачи за управление. Това е приоритет “, заяви говорител на Honda в отговор на въпроси относно плановете на дружеството.

През 80-те и голяма част от 90-те години на миналия век името Honda всяваше ужас в сърцата на ръководителите на големите три американски производители на автомобили в Детройт, тъй като те просто не можеха да се сравнят с евтините, ефективни и добре конструирани японски автомобили.

Но след поредното изтегляне на част от своята продукция от пазара през 2014 г. заради проблеми с някои компоненти като въздушните възглавници, плъзгащите се врати и двигателите, статусът на Honda като еталон за качество и ефективност беше сериозно разклатен - и това удари печалбата.

Според петима източници от Honda, грешките в качеството са помогнали да се свие оперативният марж на концерна в глобален план до 2-3% - предоставяйки му по-малка възможност за маневриране в момент, когато по-големите му съперници изграждат партньорства и преработват своите операции, за да станат по-силни.

Това е в пълен контраст с бизнеса с мотоциклети на Honda, който вече въведе своя отдел за научноизследователска и развойна дейност и разполага с марж от 13,9%.

В проучването на J.D. Power за надеждността на превозните средства в САЩ, един от двата основни автомобилни пазари на Honda, заедно с Китай, японската марка се смъква до 18-то място през тази година от 5-то през 2015 г. и 4-то през 2002 г., което е и най-високото ѝ класиране.

„Тези ходове, които правим днес, ще решат нашата евентуална съдба: дали ще работим като независим играч през следващите 10-15 години“, посочва източник от Honda пред Ройтерс.

Според един старши инженер в технически център на концерна на север от Токио в Уцуномия, където Honda извършва голяма част от своите разработки, заяви, че основата на проблема е „лудата сложност“ на продуктовата гама и всички свързани с нея инженерни процеси.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:16 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още