fallback

Колко трудна ще е 2020 г. за автомобилната индустрия?

Коронавирусът е поредното предизвикателство пред сектора в иначе нелеките времена за него, твърди Калоян Желев

09:59 | 29.02.20 г.

2020 г. не е лесна за автомобилната индустрия, а коронавирусът е поредният елемент към тази трудна и сложна картина. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria автомобилният експерт Калоян Желев. 

По думите му прессъобщенията на производителите по повод отмяната на Автомобилния салон в Женева са лишени от блясъка и мажорните тоналности. Този път тонът е обран а коронавирусът е връхната точка на всички тези предизвикателства пред индустрията.

"От една страна Brexit повлия на автомобилния бранш, от друга - исторически новото въглеродно законодателство в Европа, от трета - спадът на китайския пазар дори преди самия коронавирус", допълни Желев.

Той посочи, че в петък е излязло съобщение от Германската асоциация на автомобилната индустрия, чиито първи ранни прогнози за вътрешния автомобилен пазар на страната във връзка с коронавируса са за 6% спад за годината.

"Преките щети са свързани с първите ранни прогнози на Moody's и LMC Automotive за спад от 2,5-4,5% от световното автомобилно производство, което е някъде 3-4 млн. автомобила", посочва Желев.

По думите му на практика в цялата автомобилна индустрия и нейните доставчици господства методът LEAN, предполагащ малки складови личности с оглед на намаляването на материалните запаси.

По темата за сливането на PSA Group и Fiat Chrysler гостът каза, че за да видим първите ранни резултати от едно подобно действие, ще трябва да изчакаме до края на годината. "Те търсят икономии от мащаба, а това става със синергия. Водещата ще е технологията на PSA", подчерта той.

Повече по темата вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:20 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още