fallback

Свърши ли меденият месец между Tesla и Китай?

През последните няколко седмици компанията се сблъсква с критики от страна на китайските медии и потребители относно редица казуси, свързани с продуктите ѝ

22:00 | 20.04.21 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Изглежда, че Tesla Inc. е подложена на нарастващ натиск в Китай, като две правителствени организации разкритикуваха поведението на компанията за електромобили и отношението към нейните клиенти в рамките на ден, съобщава Bloomberg.

Драмата започна във вторник, когато държавната китайска агенция Xinhua публикува материал, според който качествата на електрическите превозни средства на американския разработчик трябва да отговаря на пазарните очаквания, за да спечели доверието на потребителите. 

Базираният в Калифорния концерн трябва да обърне внимание на потребителските колебания относно закупуването на неговите автомобили предвид редицата проблеми, които възникват – от неизправност на спирачките до възпламеняване на автомобила по време на зареждане, изтъкват от Xinhua.

Няколко часа по-късно Комисията за политически и правни въпроси на Централния комитет на Китайската комунистическа партия (ККП) публикува коментар в своя акаунт в WeChat, в който се казва, че Tesla трябва да уважава китайските потребители и да спазва местните закони и разпоредби.

Намирането на причината за проблемите и подобряването на характеристиките е нещо, което всеки отговорен бизнес трябва да направи, а Tesla не е направила това все още, изтъкват от ККП.

Коментарът вероятно се базира на смущаващ инцидент, при който жена се покачи върху Model 3 по време на откриването на автомобилното изложение в Шанхай, облечена с тениска с надпис „Спирачките не работят“. Охраната използва отворени чадъри, за да се опита да скрие нейното послание. Тя обаче успя да ги премахне, крещейки „Спирачките на Tesla не работят“, преди да бъде изведена от събитието.

Въпросната жена твърди, че спирачките на нейния Model 3 са отказали, довеждайки до катастрофа, заради която четирима членове на семейството ѝ едва не загиват.

Инцидентът се случва в неподходящо за Tesla време, тъй като в момента концернът се радва на особено голяма популярност на китайския пазар, най-големият в света, откакто завърши изграждането на своята фабрика в Шанхай и стартира местно производство.

Най-големият производител на електромобили в света се радва на привилегии в Китай, които остават недостъпни за други международни компании, включително на данъчни облекчения, евтини заеми и разрешение на компанията на Илон Мъск да притежава на 100% своя китайски бизнес без да се налага да го дели с някои местен производител.

Но през март Tesla беше принудена да защитават начина, по който обработва и съхранява данните, събрани от нейните китайски автомобили, като Пекин забрани на моделите ѝ да имат достъп до военни обекти заради монтираните в тях камери. 

Мъск категорично отрече, че концернът някога е използват технологията за шпионаж, а пекинското звено на Tesla заяви, че камерите не са активирани извън Северна Америка.

Китайските регулатори призоваха Tesla да отговаря на редица въпроси, свързани с качеството на продуктите и безопасността, включително за случаите на възпламенени батерии и внезапно ускоряване на електромобилите.

Китайският меден месец на Tesla изглежда приключва в момент, в който американският автомобилен производител се изправя пред нарастващата конкуренция в лицето на редица стартъпи и традиционни концерни.

Но въпреки еуфорията и силната реклама на автомобилите на Nio и Xpeng на изложението в Шанхай, автомобилите Tesla продължават да се радват на засилен интерес от страна на потребителите на най-големия автомобилен пазар в света за конвенционални превозни средства. Компанията отчете нов месечен рекорд при доставките в Китай за март, съобщавайки, че е продала 34 635 превозни средства в азиатската страна. Това надхвърля почти двукратно регистрациите през февруари.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:15 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още