fallback

Преходът на автомобилните концерни към електрическата мобилност набира скорост

General Motors и технологични гиганти като Sony разкриват планове за разработка на електромобили, докато търсенето на такива коли продължава да расте

12:34 | 23.01.22 г. 9

Американският (бивш) пазарен лидер General Motors Co. представи своя електрически Chevy Silverado; марката Chrysler обяви, че ще електрифицира всички свои продукти до 2028 г., а японската Sony Group Corp. вече се включи в електромобилната надпревара, създавайки звено за разработки на електрически коли.

Новините за превозните средства с батерии доминираха по време на технологичното изложение CES в Лас Вегас, поредният признак, че инерцията около електромобилите продължава да набира скорост както в автомобилната индустрия, така и в други сектори, макар в шоурумите промяната все още е едва забележима, пише Wall Street Journal. 

Автомобилните компании наливат сериозни суми в развитието на електрическите превозни средства и в изграждането на фабрики за батерии, инвестиции, стимулирани от по-строгите правила за емисиите и космическото нарастване на пазарната капитализация на Tesla Inc.

Преходът към електрическа мобилност също така разпалва нови съперничества в автомобилния бизнес, като същевременно засилва по-старите. Очаква се конкуренцията да бъде особено ожесточена на пазара за електрически пикапи.

„Не се заблуждавайте – това е движение“, посочва главният изпълнителен директор на GM Мари Бара в сряда по време на виртуална презентация, свързана с CES. Тя изброи около 10 електрически модела, които ще бъдат пуснати в продажба до две години от нейната компания.

GM също така представи изцяло електрическа версия на своя най-продаван пикап Silverado, дългоочакван дебют, който се случва на фона на шумотевицата около реализирането на F-150 Lightning на Ford Motor Co.

GM заяви, че електрическият Silverado ще има повече високотехнологични функции и по-сериозен пробег – от около 400 мили – в сравнение с пикапа на Ford.

F-150 Lightning обаче се очаква да взриви първи пазара. Превозното средство трябва да бъде пуснато в продажба в ограничени количества тази пролет, около година преди очаквания дебют на Silverado. Това помогна на акциите на Ford да поскъпнат с близо 12% по време на търговията във вторник (4 януари), след като компанията заяви, че ще удвои планирания производствен капацитет за своя флагман.

Тази новина, както и други скорошни решения на Ford относно електрическите превозни средства, помогнаха за нарастването на пазарната оценка на производителя през последната седмица, като сега тя е по-голяма от капитализацията на GM, нещо, което не се е случвало от 2016 г.

Ръководителите на GM и Ford следят отблизо действията на конкурента, особено на пазара на пикапи, където компаниите водят дългогодишна битка, включваща скъпи рекламни кампании. Тези пикапи с висока цена и висок марж са основните “виновници” за печалбата на компаниите.

Най-големите автомобилни концерни в Детройт сега трябва да се борят и с новите имена на пазара като Rivian Automotive Inc., която пусна в продажба електрически пикап през есента, изпреварвайки GM и Ford.

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск заяви по време на срещата на Съвета на главните изпълнителни директори на The Wall Street Journal миналия месец, че футуристично изглеждащият Cybertruck на неговата компания ще бъде произведен в голям обем през 2023 г. и ще бъде “най-добрият продукт на Tesla”.

Други традиционни автомобилни компании също увеличават своите залози за електромобилите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:49 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още