fallback

BYD се прицелва в Tesla след една година на безпрецедентен растеж

Китайският концерн ще се опита да свали компанията на Илон Мъск от първото място при глобалните продажби на изцяло електрически автомобили

17:08 | 05.12.22 г.

Блокадите заради коронавируса, проблемите при веригата на доставки и недостигът на електроенергия не успяват да спрат напредъка на китайската автомобилна компания BYD Co., която доминира на пазара на електрически превозни средства в Китай, пише Bloomberg.

Сега концернът поглежда към Tesla Inc., американския електромобилен производител, ръководен от милиардера Илон Мъск.

Автомобилният производител, подкрепян от Berkshire Hathaway Inc., ще посрещне 2023 г. с рекордни продажби, приходи и печалба, възползвайки се от силното търсене на своите превозни средства на масовия китайски пазар.

Сега BYD се фокусира върху по-богатите клиенти с две луксозни марки, конкурирайки се директно с моделите на Tesla.

„Двата сегмента, към които BYD няма експозиция, са пазарите на луксозни SUV и спортни автомобили, в които очакваме BYD да се разшири през 2023 г.“, коментира Бриджит Маккарти, ръководител на дейността в Китай на американския хедж фонд Snow Bull Capital, фокусиран върху зелените технологии . „Това са двата най-печеливши автомобилни сегмента, така че крайният растеж през 2023 г. ще вълнува инвеститорите“, добавя тя.

Първата от двете нови марки, Yangwang, ще дебютира през първото тримесечие на следващата година, насочена към заможни клиенти с обещания за висока производителност и революционни технологии.

BYD продължава да поставя рекорди при продажбите на елкетромобили. Източник: Bloomberg

По-интересното е, че BYD рекламира и нова марка, която според компанията ще бъде „базирана на високо професионални и персонализирани“ преживявания, за да се погрижи за „разнообразните предпочитания“ на клиентите.

След преустановяване на производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене по-рано тази година, BYD „сега се утвърди недвусмислено като пазарен лидер в надпреварата относно електрическата мобилност и вярвам, че ще превърне това в мултибрандова стратегия“, смята Бил Русо, основател и главен изпълнителен директор на базираната в Шанхай консултантска фирма Automobility. „Ще бъдат пионери, ако го направят“, добавя той.

Тези нови марки ще предлагат точно такъв тип електромобили, каквито се търсят в САЩ.

Русо също така очаква BYD да започне да разработва и софтуер, тъй като това е област, разглеждана като липсващо звено за компанията.

BYD доближава Tesla при производството на изцяло електрически коли. Източник: Bloomberg

„Това, което липсва на BYD и което другите имат, е по-скоро цифрово ДНК“, изтъква той. „BYD все още е хардуерна компания. Колкото и да е добра в сглобяването на електромобили в мащаб, тя не се е доказала като технологично ориентирана софтуерно дефинирана технологична компания“, добавя Русо.

Китайският концерн устоя на повечето производствени прекъсвания през годината, отчасти благодарение на своята вертикално интегрирана верига на доставки. Производството и доставките на BYD отчетоха нов рекорд през ноември, надхвърляйки 230 хил. автомобила.

Възходът на BYD дава шанс на компанията да се изравни с Tesla при продажбите на изцяло електрически автомобили до първото тримесечие на следващата година. Тъй BYD отчита по-ниски нива на приходи и рентабилност спрямо Tesla, базираният в Шънджън гигант може да намали тази разлика, като разшири гамата си с повече премиум модели.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:08 | 05.12.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още