fallback

Шофирането в Германия никога не е било толкова скъпо, колкото през 2022 г.

Високите цени на енергията и горивата бяха един от факторите, поради които шофирането на лека кола достигна рекордни цени в Германия през миналата година

10:55 | 18.02.23 г.

Шофирането на кола никога не е било толкова скъпо в Германия, колкото миналата година, сочи ново проучване на оператора на картографската услуга Tomtom. Заради високите цени на енергията и горивата водачите на превозни средства с бензинов двигател е трябвало да похарчат средно с 21 процента повече за пълнене на резервоара, отколкото през 2021 г., а шофьорите на дизелови двигатели дори с 38 процента повече спрямо 2021 г. В крайна сметка, ако трафикът се засили допълнително, разходът на гориво също ще расте, пише Automobilwoche.

Данните на Tomtom показват, че водачите на електромобили, които са използвали конвенционална зарядна станция, са спестили 46% от разходите в сравнение с водачите на коли с бензинов двигател.

През миналата година разходите за зареждане на електромобил са били подложени на колебания в по-малка степен в сравнение с цените на горивата за двигатели с вътрешно горене.

В хода на пандемията от коронавирус за кратък период от време бяха въведени по-гъвкави работни модели, които дълго време се смятаха за неприложими. Оттогава много служители имат възможността да работят извън офиса, да изберат хибриден модел на работа или да организират гъвкаво работното си време. В резултат на това броят на пътуващите, които отиват на работа всеки ден в час пик, намалява.

Германските градове, в които хората губят най-много време при придвижване с автомобил. Източник:Tomtom

Всъщност би могло да се очаква, че хората ще изразходват по-малко време и пари в задръствания по време на час пик. Изненадващо, времето, което пътуващите губят по време на час пик в големите германски градове, всъщност се е увеличило на много места през последната година.

Хората в Хамбург се сблъскват с най-сериозен трафик

През 2022 г. центърът на град Хамбург е мястото, където Tomtom измерва най-ниската средна скорост на придвижване с автомобил. Средно са били необходими повече от 23 минути, за да се измине разстояние от десет километра (еквивалентно на 26 километра в час). По време на час пик средната скорост в центъра на Хамбург е била 23 километра в час.

Шофирането в градовете по света изглежда става все по-скъпо - по отношение на време и пари, както и по отношение на въздействието върху околната среда. Едно нещо е ясно: ако ходите пеша, карате колело или използвате обществен транспорт, не само спестявате много пари, а вероятно и време, но и намалявате въздействието върху околната среда.

Германските градове с най-интензивен трафик. Източник: Tomtom

Ралф-Петер Шефер, вицепрезидент по трафика в Tomtom, изтъква необходимостта от това градовете да се превърнат в по-устойчиви места.

„Данните за местоположението са мощен инструмент, който може да помогне на хората да стимулират прехода към по-екологичен транспорт като двуколесни, велосипеди и също и електрически превозни средства“, изтъква Шефер.

За тези, които са гъвкави, също е добра идея да шофират извън пиковите часове, за да спестят време и пари. Гъвкавите работни условия могат да допринесат за това.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:57 | 18.02.23 г.
fallback
Още от Анализи виж още