fallback

София инвестира повече в градски транспорт, отколкото в пътища

Влизането на коли в центъра намалява през последните две години, категоричен е главният архитект на столицата Петър Диков

11:50 | 11.06.15 г. 2

Столичната община е дала много повече пари за развитието на градския транспорт (строителство на метрото, закупуване на нови трамваи, тролейбуси и автобуси на газ), отколкото за пътни артерии, коментира в ефира на bTV главният архитект на София Петър Диков. Така той отхвърли обвиненията, че работи за увеличаване на автомобилите в града.

„Нашите проучвания показват, че благодарение основно на изграждането на по-добър градски транспорт влизането на коли в центъра категорично намалява през последните две години”, отбеляза Диков. По думите му най-качествената борба с трафика е развитието на добър градски транспорт.

Архитектът подчерта, че е по-скоро "за" запазване на паветата по улици и булеварди, тъй като спират агресивните шофьори. "Представям си ако направим една гладка асфалтова настилка, каква писта ще стане "Цар Борис III", посочи Диков.

Той беше категоричен, че бул. „Евлоги и Христо Георгиеви” е бил, е и ще бъде основен булевард, който отвежда движението от центъра. Булевардът е трилентов с изключение на отсечката между ул. „Граф Игнатиев” и ул. „Гурко”, където се планира еднометрово разширение. То ще засегне около 20 дървета, които ще бъдат заменени с три пъти повече, обясни главният архитект.

Той допълни, че има планове да се закупи специална машина за местене на дървета, за да се избегне сечта при изграждане на нови пътни артерии. По думите му през 80-те е имало две такива у нас и те са били използвани около изграждането на НДК.

Диков оправда бавното развитие по някои конкретни казуси в столицата, сред които разширението на бул. „Тодор Каблешков” и кръговото на булевардите „Андрей Ляпчев” и „Климент Охридски”, с тежките процедури по отчуждаване на имоти.

"В София се получава шизофреничната ситуация жителите й като граждани да искат от общината да действа възможно най-бързо по дадени въпроси, а когато това е свързано с отчуждаване, като собственици да дерат „по пет кожи” на общината", коментира той.

По неофициални данни в столицата има близо 7 хил. незаконни гаража, каза още архитектът. Общината се бори с проблема от години, а единственият начин той да бъде решен е узаконяване или премахване на временните постройки.

Главният архитект призна, че почти няма премахнати незаконни гаражни клетки. Причината – когато от общината решат да ги вдигат, се оказва, че вътре има частна собственост. Диков се обяви за промени в разпоредбите, които да „развържат ръцете” на местните власти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:31 | 10.09.22 г.
fallback