fallback

Продажбите и печалбата на Jumbo в България растат

Веригата планира да открие два нови магазина у нас през следващите години

16:25 | 29.02.16 г.

Веригата магазини Jumbo отчита 11% ръст на продажбите си в България за второто полугодие на 2015 г. спрямо втората половина на 2014 г., показва финансовият отчет на компанията за периода юли-декември 2015 г.

Ръстът на брутната печалба на компанията достига 16,7%, а на нетната – 20,8%.

Продажбите на веригата в България достигат 32,5 млн. евро за втората половина на 2015 г., брутната печалба – 16,36 млн. евро, а нетната – 10,1 млн. евро спрямо съответно 29,24 млн. евро, 14,017 млн. евро и 8,358 млн. евро за същия период година по-рано.

Стойността на консолидираните активи на групата в България достига 102,9 млн. евро.

България формира 8,7% от оборота на компанията и 9,2% от печалбата преди данъци, такси и амортизация през второто полугодие на миналата година спрямо 8,39% от оборота и 8,69% от печалбата преди данъци за същия период на предходната година.

Веригата планира да открие още два магазина у нас през следващите години, посочва се в отчета. В момента Jumbo оперира 8 магазина у нас - 4 в София и по 1 в Пловдив, Варна, Бургас и Русе, както и 53 в Гърция, 5 в Кипър и 7 в Румъния. Експанзия се планира и в северната ни съседка, където броят на магазините ще достигне 14-16.

Печалбата преди данъци, такси и амортизация на цялата група достига 105,48 млн. евро през втората половина на миналата година спрямо 91,65 млн. евро за същия период на предходната година. Нетната консолидирана печалба след данъци е 72,52 млн. евро спрямо 62,67 млн. евро през второто полугодие на миналата година.

Брутният марж за второто полугодие е 51,54% спрямо 50,97% за същия период на миналата година. Подобрението се дължи на по-ниските цени на петрола, които са понижили транспортните разходи, както и засилването на долара спрямо еврото.

Оборотът на групата за второто полугодие на 2015 г. е 371,75 млн. евро, като се увеличава с близо 9 на сто спрямо миналата година.

Играчките и продуктите за дома заемат най-висок дял от продажбите на групата като цяло, съответно близо 29% и 28,4%. Следват сезонните продукти с 26,5%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:38 | 03.09.22 г.
fallback