fallback

Строителният министър дава санирането на прокурор заради нарушения

Може да се загубят 2 млрд. лева заради забавяне на магистралата в Кресненското дефиле, предупреди Спас Попниколов

10:55 | 11.04.17 г.
Автор - снимка
Създател

Служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Спас Попниколов е сезирал прокуратурата заради цените в националната програма за саниране. Това съобщи Попниколов пред bTV.

"Санирането като цяло е добра идея, но трябва да се направят промени в правилата, да се коригират цени. Има констатирани нарушения и съм подал сигнал до прокуратурата. Цените са прекомерно високи и необосновани“, коментира Попниколов.

По думите му има наддоговаряне на средства, т.е. договори с неосигурено финансиране.

„Първоначалните цени на програмата са били от 290 лв. без ДДС на квадратен метър. Сега са 140 лв.“, каза още служебният министър на регионалното развитие.

Мистерията "Железница"

Министърът посочи, че отговорност за изчезналите документи на тунел „Железница” на магистрала „Струма” носи председателят на оценителната комисия.

Попниколов отрече да е правен опит да се скрие от медиите изчезването на папката, а когато е станало ясно, че я няма, е действано спрямо закона – процедурата е прекратена.

Документите се съхранявали при изключителни мерки за сигурност в стая в Пътната агенция, обясни Попниколов. Той посочи, че стаята с документите е под видеонаблюдение, а вътре влизат минимум двама души, което означава, че със Стефан Гайтанджиев е имало втори човек, член на оценителната комисия.

По думите на министъра липсва част от техническата оферта, която е предмет на оценка.

“Има вариант друг да е искал това, за да компрометира фирмата. Сигналът на Агенцията "Пътна инфраструктура" е, че липсват документи на един от участниците, не е посочено от кой”, добави той.

Според източници на bTV липсващата папка е на консорциум "Струма-лот 3.1".

Той уточни, че сега предстоят жалби за спиране на процедурата, като след това тя ще бъде обявена наново.

“Според мен това е саботаж срещу работата на Пътната агенция, на МРРБ и на цялото служебно правителство”, категоричен е строителният министър.

Проблемът „Кресненско дефиле”

Спас Попниколов смята, че прекратяването на процедурата няма да доведе до загуба на европейски средства. Според него недостроеният участък от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле е по-голям проблем.

Той е на мнение, че нещата там са много забавени и се рискуват 2 млрд лв . – стойността на цялата магистрала. “Един километър магистрала ако не е завършен се губят парите за всичко построено досега, уточни регионалният министър.

Казусът в дефилето е свързан със специалния статут на района. „През ноември беше направена процедурата за идеен проект, а всеки знае, че там е защитена територия и трябва бързо да се направи оценка на въздействието върху околната среда. Обвинявам всички, които са се занимавали с това през последните десет години. Защо се е чакало толкова, след като се знае, че там е най-тежкият участък на магистралата”, заяви Попниколов.

Той заяви, че няма да подава оставка, която му беше поиската от Камарата на строителите в България.

“Къде беше камарата на строителите, когато нямаше нито един договор за строителство миналата година? Те са загрижени за техните членове и искат моята оставка и заради политически натиск. Не знам от коя партия, може и от всичките”, посочи Спас Попниколов.

Предшественикът си Лиляна Павлова той обвини за това, че не е осигурила пари за ремонтите на тунелите „Ечемишка” и „Витиня”.

“Опитах да поискам пари от финансовото ведомство и ми отказаха, преструктурирахме бюджета на Пътната агенция поне да довършим двете тръби, информира Попниколов. "Проверката по тунелите приключиха и има спешни мерки, които се изпълняват в момента", допълни той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:46 | 12.09.22 г.
fallback