fallback

С еврофинансиране кварталите "Левски" и "Слатина" ще бъдат свързани с метрото

Росен Желязков провери строителството на третата линия

16:21 | 19.12.18 г. 1

В следващия програмен период с европейско финансиране от програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ се планират две разширения на метрото, които ще свържат централната градска част с кварталите „Левски“ и „Слатина“. Това заяви министърът на транспорта Росен Желязков при инспекция на третата линия на метрото, информира транспортното министерство.

Първият проект предвижда шест нови метростанции от ул. „Шипка“ в близост до Военна академия „Г. С. Раковски“ до бул. „Цариградско шосе“ при болница „Света Анна“. Второто разширение е с три нови метростанции и достига до ж.к. „Левски“. 

Росен Желязков провери изградените тунел и релсов път между метростанциите „Бул. България“ и „Красно село“ заедно с кмета на София Йорданка Фандъкова и изпълнителния директор на „Метрополитен“ ЕАД проф. Стоян Братоев.

Транспортният министър отбеляза, че през настоящия програмен период на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ се инвестират около 2 млрд. евро в транспортна инфраструктура в страната. За следващия период е заложен леко завишен финансов ресурс, но се очаква до края на 2019 г. да има яснота по въпроса.

„След 2020 г. за метрото предвиждаме приблизително 500 млн. евро“, заяви министърът.

Той отбеляза още, че е важно да се даде възможност повече граждани да се движат с подземната железница, но трябва и да се направят необходимите връзки за интермодалността на транспорта. Като пример Желязков посочи връзката на метрото в кв. „Горна баня“ с жп линията София-Перник.

Първите тестове на третата метро линия вече са факт. Днес за първи път открито влакче с пътници, пропътува разстоянието между бъдещите метростанции бул. "България" и "Красно село". Гражданите ще могат да се возят на новото метро през есента на 2019 г. А в началото на 2020 г. трябва да бъдат готови и четирите станции от "Красно село" през "Овча Купел" до "Горна баня", допълва БНТ.

Цялата трета линия ще е максимално обезопасена. Инцидентите ще бъдат сведени до минимум, благодарение на преградни стени с врати, които ще е отварят само при пристигането на влака. Строителството на тази отсечка е било от най-проблемните досега.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:06 | 14.09.22 г.
fallback