fallback

Ценова война между хотелите с 4 и 5 звезди в София

Възстановяването на бизнес събитията няма да е по-рано от края на 2022, началото на 2023 г., прогнозира Мартина Божанска от "Метрополитън хотел София"

11:55 | 11.01.21 г. 1

Сред градските бизнес хотели в София се наблюдава ценова война, особено в най-високата категория. В резултат се стига до парадокс - 5-звездни хотели предлагат по-ниски цени от 4-звездни. Това сподели в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването „ИмоТиТе“ Мартина Божанска, директор „Маркетинг и продажба“ в „Метрополитън хотел София“.

Тя поясни, че е използвала независим софтуер на международна компания за следене на цените на нощувките. Извадката показва, че на 22 декември миналата година клиент е можел да наеме за 56 евро стая в 5-звезден хотел, част от световна верига, в бизнес зоната на София. В същия ден в същия район на града два 4-звездни хотела са предлагали стаи съответно по 63 евро и по 65 евро.

Божанска даде и друг пример: в началото на януари стая в 5-звезден хотел в центъра на София е струвала 62 евро, а 4-звездният му конкурент със същата локация е бил на цена 71 евро. При сравнението е взета предвид най-ниската категория стаи в наблюдаваните обекти.

„4-зведните хотели в София остават обезоръжени, те нямат полезни ходове, защото са свалили цените в резултат на пандемията, а и по принцип няма как да предложат повече услуги от 5-звездните“, коментира експертът.

Мартина Божанска напомни, че един бизнес хотел има фиксирани разходи.

„Нещо повече - при положение, че заетостта е паднала драстично спрямо времето отпреди пандемията и туристическите обекти са лишени от възможност за допълнителни приходи, това увеличава себестойността на нощувката", обясни тя.

Божанска разкри, че заетостта в софийските хотели е намаляла със 70-75% в резултат на пандемията, ограничителните мерки и намалението на пътуванията в световен мащаб. Средните цени са с 20-30% по-ниски, което се отразява негативно и на основния показател RevPAR - приход от стая.

"От март 2020 г. предимно българи се настаняват по софийските хотели. Големи пазари като Германия и Великобритания бяха изместени от Румъния, Северна Македония и други съседни страни", посочи Мартина Божанска.

По думите й другата ключова дума за хотелската индустрия през 2020 г. е креативност.

Тя посочи, че за да се преборят със спада на заетостта и приходите, някои хотели отдават стаи за офиси.

„Може да си наемете хотелска стая за личен ресторант, където да бъдете обслужени с гурме-меню. И дори стая със собствен спа-център – със сауна и джакузи“, коментира Божанска.

Според нея втората блокада от 27 ноември миналата година се е отразил негативно на туризма и бизнес пътуванията. Тя прогнозира, че възстановяване на бизнес събития ще има не по-рано от края на 2022 г., началото на 2023 г.

Какви пакети предложиха на гостите си за Нова година столичните хотели? Промени ли се профилът на столичните хотели? Какви са новите услуги, предлагани от хотелите, свързани със здравния туризъм? Кои са най-активните чуждестранни групи в софийските хотели? Какви са новите бизнес модели в хотелската индустрия? Ще има ли намаление на цените в хотелския сектор? Ще се обединят ли хотелиерите в привличане на нови клиенти в представянето на България като добра дестинация?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „ИмоТиТе“ вижте тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:08 | 14.09.22 г.
fallback